۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸
افزایش تولید نفت و گاز خبرهای خوبی برای کشور است| بهره برداری از طرح فولادی زمزم ۳
رئیس جمهور:

افزایش تولید نفت و گاز خبرهای خوبی برای کشور است| بهره برداری از طرح فولادی زمزم ۳

اهواز- رئیس جمهور گفت: افزایش تولید نفت و گاز خبرهای خوبی برای کشور است اما باید تلاش شود نفت و گاز ما در مسیری قرار بگیرد که بتواند ارزش افزوده ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار بازار، سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوزستان در اهواز اظهار کرد: اشتغال جوانان خوزستانی باید در اولویت همه شرکت‌های مستقر در این استان باشد.

وی افزود: امروز شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های مهم اقتصادی در استان خوزستان هستیم. به برکت دستان مهندسان، مشاوران و کارگران عزیز، چه کارهای بزرگ ایجاد کردند و افتخار آفریدند.

رئیس جمهور گفت: همه این افراد تشکر می‌کنم که در هوای گرم استان خوزستان به صورت شبانه روزی تلاش کردند و این اقدامات بسیار بزرگ را انجام دادند تا این فعالیت‌های به جهش اقتصاد کشور کمک کند.

رئیسی گفت: در این میدان اراده‌ها در مجموعه‌های فولادی و صنعتی کشور بر اراده دشمنان فایق آمده است. در این مجموعه فولادی خوزستان آنچه امروز آغاز به کار رسمی پیدا کرده است که البته از چندی پیش آزمایشی آغاز شده و امروز رسماً اعلام می‌شود تولید آهن اسفنجی است که ۲ میلیون تن در سال است. معنای تولید ۲ میلیون تن در سال یعنی ایران اسلامی در مقام اول منطقه و دوم جهان قرار می‌گیرد و این افتخار بزرگی است نصیب ایران مهندسان کارگران و کارشناسان مجموعه شده است.

رئیسی با اشاره به بهره‌بردای از میادین سپهر و جفیر گفت: سرمایه‌گذاری بانک‌ها در میادین نفتی و معادن و به روز شدن ثروت‌های کشور از بهترین سرمایه‌گذاری‌ها است که از اقدامات در این زمینه تشکر می‌کنم.

وی بیان کرد: افزایش تولید نفت و گاز خبرهای خوبی برای کشور است اما باید تلاش شود نفت و گاز ما در مسیری قرار بگیرد که بتواند ارزش افزوده ایجاد کند. امروز بر تکمیل زنجیره ارزش تاکید کردم زیرا با این کار اشتغال ایجاد و ارزش افزوده آن وارد جیب ملت ایران می‌شود.

رئیس جمهور گفت: برنامه ریزی وزارت نفت در این سایت باید در مدت کوتاه این باشد که گازهای مشعل دیگر سوخته نشود و استفاده پد نفتی که باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به آغاز بهره برداری از طرح آهن اسفنجی زمزم سه با ظرفیت ۲ میلیون تن در سال گفت: این اقدام به معنای این است که ایران اسلامی در مقاوم اول منطقه و مقام دوم جهان به تولید این محصول مهم دست یافت.

رئیسی افزود: بهره برداری از طرح فولادی زمزم ۳ بدون حضور مشاوران خارجی و به همت داخلی و خودباوری جوانان افتخاری مضاعف دارد. به کارگیری ۱۱۵ شرکت دانش بنیان و بیش از ۵۰ شرکت داخلی برای احداث طرح فولاد زمزم سه از جمله اقدام‌های بزرگ و مهمی است که در این طرح به ثمر رسیده است.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم افزایش ظرفیت تولید فولاد در خوزستان افزود: باید با توسعه صنایع در استان کاری کرد تا مشکل بیکاری خوزستان برای همیشه برطرف شود.

کد خبر: ۲۷۷٬۳۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha