۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸
تعرفه های ترامپ ۱.۲ درصد از تولید ناخالص داخلی آلمان را تا سال ۲۰۲۸ کاهش می دهد
جدیدترین پژوهش نشان داد؛

تعرفه های ترامپ ۱.۲ درصد از تولید ناخالص داخلی آلمان را تا سال ۲۰۲۸ کاهش می دهد

بر اساس مطالعه IW، تأثیر اقدامات تعرفه ای ترامپ بر اروپا و به ویژه بر کشورهای صادرات محور مانند آلمان بسیار شدیدتر خواهد بود.

به گزارش بازار، مؤسسه اقتصادی آلمان (IW) در مقاله‌ای استدلال کرد، در صورتی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا دوباره قدرت را به دست بگیرد و تعرفه‌های واردات را به همان میزانی که پیشنهاد کرده است، افزایش دهد، تولید ناخالص داخلی آلمان تا سال ۲۰۲۸ حداقل ۱.۲ درصد کاهش خواهد یافت.

این موسسه اقتصادی که توسط انجمن‌های تجاری برجسته آلمان تامین مالی می‌شود و در بین سیاست‌گذاران برلین اهمیت دارد، این مقاله را یک روز قبل از "سوپر سه‌شنبه" منتشر کرد، روزی که در چرخه مقدماتی ریاست‌جمهوری ایالات متحده در آن اکثر ایالت‌ها رای می‌دهند.

ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری پیشنهاد داده است که در صورتی که ترامپ، رئیس‌جمهور جو بایدن را در انتخابات پنجم نوامبر آمریکا شکست دهد، تعرفه ۱۰ درصدی بر همه کالاهای وارداتی اعمال شود و تعرفه واردات کالاهای چینی با ۴۰ درصد افزایش به ۶۰ درصد برسد.

بر اساس مطالعه IW، این شوک تعرفه به طور موقت ۱ تا ۱.۴ درصد از تولید اقتصادی ایالات متحده را در سال‌های اولیه کاهش می‌دهد، عمدتاً به دلیل افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده و بیکاری که بر مصرف تأثیر می‌گذارد و شوک اطمینانی که بر سرمایه‌گذاری در کوتاه‌مدت تأثیر می‌گذارد.

اما بهبود در تراز تجاری و مالی به تولید ناخالص داخلی ایالات متحده اجازه می دهد تا سال ۲۰۲۸ فقط اندکی منفی شود.

بر اساس مطالعه IW، تأثیر اقدامات تعرفه ای ترامپ بر اروپا و به ویژه بر کشورهای صادرات محور مانند آلمان بسیار شدیدتر خواهد بود، آن هم در شرایطی که آنها در حال حاضر با قیمت های بالای انرژی و کمبود نیروی کار ماهر دست و پنجه نرم می کنند.

این مطالعه نشان داد که تولید ناخالص داخلی آلمان تا سال ۲۰۲۸ به میزان ۱.۲ درصد کاهش خواهد یافت که تحت تأثیر کاهش صادرات و کاهش متعاقب آن در سرمایه گذاری خصوصی قرار خواهد گرفت. اگر چین با افزایش ۴۰ درصدی تعرفه های وارداتی خود مقابله به مثل کند، ممکن است این رقم تا ۱.۴ درصد کاهش یابد.

این موسسه اقتصادی آلمان هشدار داد: «اتحادیه اروپا باید اکنون برای چنین سناریویی آماده شود. اتحادیه اروپا باید از دوره باقی مانده رئیس جمهور بایدن برای قرار دادن روابط تجاری با ایالات متحده بر پایه محکم تری استفاده کند.

این امر مستلزم نهادینه کردن روابط تجاری اتحادیه اروپا و ایالات متحده است. شورای تجارت و فناوری، با امضای توافقنامه مهم مواد معدنی و همچنین انعقاد قراردادی در مورد تجارت فولاد سبز و آلومینیوم، باید گام مهمی را در این راستا بردارد.

اتحادیه اروپا همچنین باید قراردادهای تجارت آزاد بیشتری را با شرکای خود مانند استرالیا، مرکوسور، اندونزی یا هند امضا کند.

کد خبر: ۲۷۷٬۲۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha