۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
قیمت نفت رشد هفتگی ۴ درصدی را پشت سر گذاشت

قیمت نفت رشد هفتگی ۴ درصدی را پشت سر گذاشت

همزمان با بالا گرفتن تعداد موارد ابتلا به کرونا که موجب افزایش نگرانی ها نسبت به کند شدن روند ترمیم تقاضا برای مصرف انرژی شده است قیمت طلا روز جمعه کاهش داشت اما پایین آمدن میزان عرضه و پدیدار شدن نشانه هایی از ترمیم اقتصادی سبب شد تا رشد هفتگی قیمت برای طلای سیاه رقم بخورد.

به گزارش بازار، همزمان با بالا گرفتن تعداد موارد ابتلا به کرونا که موجب افزایش نگرانی ها نسبت به کند شدن روند ترمیم تقاضا برای مصرف انرژی شده است قیمت طلا روز جمعه کاهش داشت اما پایین آمدن میزان عرضه و پدیدار شدن نشانه هایی از ترمیم اقتصادی سبب شد تا رشد هفتگی قیمت برای طلای سیاه رقم بخورد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با ۳۴ سنت معادل ۰.۷۹ درصد کاهش داشت و به رقم ۴۲ دلار و ۸۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات دیروز، برای تحویل در ماه اوت با ۳۳ سنت معادل ۰.۸۱ درصد افت به ۴۰ دلار و ۳۲ سنت رسید.

آمریکا اعلام کرده که تعداد موارد روزانه ابتلا به کرونا در این کشور در روز پنجشنبه رکورد جدیدی شکسته و به بیش از ۵۵ هزار نفر رسیده است. این افزایش بی سابقه تعداد مبتلایان حکایت از آن دارد که تعداد فرصت های شغلی در هفته های آتی مجددا افت خواهد کرد.

لوئیز دیکسون تحلیلگر شرکت ریستاد انرژی گفت:‌ «اگر این روند تداوم یابد قیمت نفت رد منطقه در معرض ریسک قرار خواهد گرفت.»

استفن برنوک از شرکت پی وی ام هم گفت: «افزایش اخیر تعداد افراد آلوده به ویروس می تواند فرآیند ترمیم اقتصاد آمریکا را متوقف نماید.»

روز پنجشنبه تحت تاثیر انتشار آمارهای قوی از بازار کار آمریکا در ماه ژوئن و افت ذخایر نفت این کشور قیمت هر دو شاخص نفتی بیش از ۲ درصد افزایش یافته بود. با وجود افت قیمت ها در روز جمعه نفت برنت این هفته را با ۴ درصد رشد به پایان برد.

نشانه هایی از ترمیم اقتصادی و افت عرضه نفت پس از اجرایی شدن توافق تاریخی اوپک و متحدانش (اوپک پلاس) سبب شده تا قیمت نفت برنت نسبت به پایین ترین رقم ۲۱ سال اخیر در ماه آوریل که به زیر ۱۶ دلار رسیده بود بیش از ۲۰۰ درصد رشد کند. همچنین یک تحقیق تجاری نشان می دهد که سرعت رشد بخش خدمات چین در ماه ژوئن به بالاترین میزان در طی بیش از یک دهه اخیر رسیده است.

کد خبر: ۲۷٬۷۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha