۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۷
فعالان حوزه تولید باید به قانون جهش دانش‌بنیان اهتمام داشته باشند
استاندار زنجان:

فعالان حوزه تولید باید به قانون جهش دانش‌بنیان اهتمام داشته باشند

زنجان-استاندار زنجان،گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که فعالان حوزه تولید باید به آن توجه داشته باشند، اهتمام به قانون جهش دانش‌بنیان است.

به گزارش بازار و به نقل از استانداری زنجان،محسن افشارچی در هشتمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه در محل دانشگاه آزاد زنجان،گفت: مقوله بهره‌وری از اهمیت خاصی برخوردار بوده و برای برون‌رفت از مشکلات متعدد به ویژه دغدغه‌های اقتصادی باید به این موضوع اهتمام بورزیم.

وی اظهار داشت: در واقع می‌توان گفت که رفع مشکلات اقتصادی از مسیر بهره‌وری می‌گذرد.

استاندار زنجان گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که فعالان حوزه تولید باید به آن توجه داشته باشند، اهتمام به قانون جهش دانش‌بنیان است.

افشارچی تاکید کرد: این قانون ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی داشته و به همین خاطر توصیه ما به فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان این است که از ظرفیت این قانون حداکثر استفاده را داشته باشند.

وی افزود: توجه به ارتقای بهره‌وری باید مورد توجه همه ما باشد و در این راستا می‌توان از ظرفیت استان‌ها به صورت ویژه استفاده کرد، به همین خاطر معتقدیم برای اینکه استان‌ها بتوانند از مسیرهای مختلف به تولید ثروت بپردازند، باید اختیار عمل مدیران استانی را افزایش دهیم.

در ادامه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ورود جدی به حوزه نوآوری به منزله برداشتن گامی بلند در راستای تحقق اقتصاد پویا خواهد بود.

محمدمهدی طهرانچی بیان داشت: یکی از حلقه‌های مفقوده رسیدن به این مهم، ارتباط نزدیک دانشگاه وصنعت است؛ چرا که اگر نتوانیم این دو بخش را به هم نزدیک‌تر کنیم، در آینده نه دانشجویی داریم و نه صنعت از نیروی ماهر و کارآمد برخوردار خواهد شد.

وی افزود: اگر مفاهیم را از نو بازسازی نکنیم، بی‌تردید در آینده با چالش و دغدغه جدی مواجه خواهیم شد و امروز برای اینکه دست‌یابی به اقتصادی پویا به معنای واقعی کلمه تحقق یابد، باید به حوزه نوآوری ورود پیدا کنیم.

کد خبر: ۲۷۷٬۱۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha