۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
گندمکاران چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
رئیس بنیاد ملی گندمکاران مطرح کرد

گندمکاران چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: اعلام جایزه تحویل گندم از سوی رئیس‌جمهور به پایداری تولید و ترغیب کشاورزان به تحویل گندم به مراکز خرید کمک می‌کند.

به گزارش بازار، عطااللّه هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه گندمکاران چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم هستند، گفت: با توجه به اهمیت تخصیص جایزه تحویل گندم در پایداری تولید و ترغیب کشاورزان به تحویل گندم به مراکز خرید انتظار می رود که رئیس جمهور جایزه تحویل گندم به ازای هر کیلو ۲ هزار تومان را اعلام کند.

به گفته او، با توجه به بارش های اخیر، وضعیت سبزینگی مزارع گندم مناسب است و پیش بینی می شود که با استمرار شرایط مساعد بارش در ماه های فروردین و اردیبهشت تولید به بالای ۱۳ میلیون تن برسد.

هاشمی با بیان اینکه در تامین گندم واحدهای خبازی خودکفا هستیم، افزود: سالانه ۱.۵ میلیون تن مربوط به سهم صنف و صنعت است که امیدواریم در سال آینده در تامین این میزان به خودکفایی برسیم و نیازی به واردات نداشته باشیم.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با افزایش راندمان در واحد سطح و اصلاح آب و خاک، تحقیقات و رعایت دیگر مسائل کارشناسی امکان دستیابی به خودکفایی از طریق ۲ میلیون هکتار گندم آبی وجود دارد. به عنوان مثال با افزایش عملکرد در واحدسطح به ازای هر هکتار ۷ تن می توان به تولید ۱۴ میلیون تن رسید که بر این اساس نیازی به واردات نداریم.

کد خبر: ۲۷۶٬۶۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha