۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
مستاجران تهرانی برای وام ۲۰۰ میلیونی ثبت نام کنند

مستاجران تهرانی برای وام ۲۰۰ میلیونی ثبت نام کنند

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران از ابلاغ و تخصیص تسهیلات وام کمک ودیعه مسکن تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان برای شهر تهران و ۱۰۰ میلیون تومان برای شهرهای استان خبر داد.

به گزارش بازار، عبدالرضا غفوری معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران از ابلاغ و تخصیص تسهیلات وام کمک ودیعه مسکن تا سقف ۲۰۰ میلیون تومانی برای شهر تهران خبر داد و گفت: اعطای این تسهیلات برای کمک به مستأجران و تأمین ودیعه مسکن آنان است که مرحله جدید ثبت‌نام تقریبا از اوایل اسفند ماه به استان‌ها ابلاغ شده است. وی افزود: متقاضیان دریافت این تسهیلات باید در سامانه saman.mrud.ir بخش تسهیلات ودیعه مسکن نام‌نویسی و مراحل و روند نام‌نویسی را ادامه داده و مدارک موردنیاز را بارگذاری کنند.

غفوری ادامه داد: متقاضی باید دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای رمز رهگیری باشد. وی تصریح کرد: متقاضی و همسرش متعهد هستند که در زمان نام‌نویسی، فاقد مسکن و یا زمین مسکونی باشند و چنانچه، هر زمان سابقه مالکیت ایشان محرز شود از فرایند پرداخت تسهیلات حذف خواهند شد. معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به این که متقاضی دریافت تسهیلات باید متأهل باشد، افزود: این وام در صورت تأمین اعتبار از سوی بانک‌ها، به زنان مجرد بالای ۳۵ سال و یا زنان سرپرست خانوار و مردان مجرد بالای ۴۵ سال سن نیز تعلق می‌گیرد.

وی با بیان این که بازپرداخت این تسهیلات حداکثر پنج‌ساله خواهد بود، توضیح داد: شرایط پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن تابع قوانین مصوب و ابلاغی بانک‌ها بوده و چنانچه متقاضی دارای تسهیلات جاری در حوزه مسکن باشد، با درخواست وی موافقت نمی‌شود.

غفوری در پایان گفت: بر اساس مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار کشور و در راستای حمایت از مستأجران کم‌درآمد، سقف مبلغ کمک ودیعه مسکن در شهرهای استان تهران نیز ۱۰۰ میلیون تومان و در روستاها ۴۰ میلیون تومان تعیین شده است.

کد خبر: ۲۷۶٬۴۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha