۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵
رشد ۱۴ درصدی تولید ناخالص داخلی عربستان به کمک اقتصاد دیجیتال

رشد ۱۴ درصدی تولید ناخالص داخلی عربستان به کمک اقتصاد دیجیتال

مرکز آمار عربستان سعودی از رشد ۱۴ درصدی تولید ناخالص داخلی این کشور به کمک اقتصاد دیجیتال خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ مرکز آمار عربستان سعودی از رشد ۱۴ درصدی تولید ناخالص داخلی این کشور به کمک اقتصاد دیجیتال خبر داد.

بر اساس گزارش مرکز آمار عربستان، این میزان افزایش نقش اقتصاد دیجیتال تنها در بازه ۱۲ ماهه سال ۲۰۲۳ حاصل شده که نشانگر رشد چشمگیر ریاض در زمینه توسعه اقتصاد دیجیتال و بهره برداری مناسب از این نوع اقتصاد است.

مرکز آمار عربستان همچنین اعلام کرده است که بیش از ۴۸ درصد این میزان رشد اقتصادی، از طریق سرمایه گذاری ریاض بر روی زیرساخت های فضای ابری حاصل شده است. به گفته این مرکز، محاسبات و فضای ابری راه اندازی شده در عربستان سعودی، کمک شایانی به خدماتی همچون پست نموده و ارزش افزوده برای این خدمات ایجاد نموده است.

بخش دیگری از درآمدهای عربستان در مسیر اقتصاد دیجیتال نیز از فروش هاست، فضای ابری و اپلیکیشن های نرم افزاری حاصل شده است.

گفته می شود بیش از ۶۸ درصد شرکت های فناوری و تجاری فعال در عربستان از فضای ابری برای کسب و کار خود استفاده میکنند که کمک شایانی به افزایش درآمد ملی عربستان از اقتصاد دیجیتال نموده است.

همچنین، در حال حاضر ۶۷ درصد از فضای آموزشی عربستان مبتنی بر فضای ابری بوده و حدود ۶۰ درصد از فعالیت مراکزی علمی و داده های فنی موسسات مختلف این کشور نیز در همین فضا ذخیره شده اند.

کد خبر: ۲۷۶٬۴۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha