۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸
نیازی به خرید توافقی زعفران نیست
نایب رئیس شورای ملی زعفران:

نیازی به خرید توافقی زعفران نیست

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: نیازی به ورود سازمان تعاون روستایی برای بحث خرید توافقی زعفران نیست.

به گزارش بازار، غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: با توجه به کاهش عرضه و افزایش قیمت خرید زعفران نسبت به ابتدای فصل برداشت، نیازی به ورود سازمان تعاون روستایی برای بحث خرید توافقی نیست.

میری، نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: قیمت کنونی هر کیلو زعفران دسته ۵۵ تا ۵۶ میلیون تومان، پوشال ۷۰ تا ۷۱ میلیون تومان، سرگل ۷۳ تا ۷۵ میلیون تومان و نگین ۷۴ تا ۸۲ میلیون تومان است.

به گفته او، با توجه به کاهش عرضه ناشی از افت تولید و نگهداری زعفران توسط کشاورزان و دلالان در انبارها پیش بینی می شود که قیمت زعفران در ایام پایانی سال بدنبال ازدیاد تقاضا در بازار افزایش یابد.

میری از روند کاهشی صادرات زعفران خبر داد و گفت: با توجه به مشکلات بازگشت ارز و موانع پیش روی صادرکنندگان پیش بینی می شود که صادرات زعفران به ۲۸۶ تن سال قبل نرسد.

نایب رئیس شورای ملی زعفران از افزایش ۲ برابری قیمت زعفران نسبت به ابتدای فصل برداشت خبر داد و گفت: بنابر آمار قیمت هر کیلو زعفران نگین نسبت به ابتدای فصل برداشت ۲ برابر و دیگر ارقام ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافته است.

او با بیان اینکه نیازی به خرید توافقی زعفران نیست، گفت: در مواقعی که سازمان تعاون روستایی به امر خرید توافقی زعفران ورود می کرد، عرضه زعفران زیاد بود و با خرید توافقی بدنبال تعدیل قیمت و جلوگیری از زیان کشاورزان بودند، اما در شرایط فعلی که عرضه کاهشی است، نیازی به ورود وزارت جهاد نیست و به عبارتی در شرایط فعلی عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت در بازار است.

کد خبر: ۲۷۶٬۳۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha