۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲
انتقال پرسپولیس به تأمین اجتماعی در مراحل پایانی

انتقال پرسپولیس به تأمین اجتماعی در مراحل پایانی

شنیده می‌شود مالک جدید باشگاه پرسپولیس شرکت تأمین اجتماعی خواهد بود و قرار است پروسه اداری این انتقال به زودی نهایی شود.

به گزارش بازار، پیگیری آخرین وضعیت واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نشان می‌دهد پروسه انتقال مالکیت سرخپوشان پایتخت همچنان جلوتر از رقیب دیرینه پیش می‌رود.

پس از سال‌ها انتظار و وعده‌های داده شده؛ مشکل مالکیت مشترک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در آستانه حل شدن قرار دارد و طبق اعلام وزیر ورزش و جوانان تا پیش از موعد مقرر (۱۱ فروردین ۱۴۰۳) این موضوع نهایی خواهد شد.

در چند وقت اخیر جلسات متعددی برای تعیین مالک جدید دو باشگاه برگزار شده و در آخرین جلسه روز گذشته نشست مشترکی در وزارت ورزش با حضور وزیر ورزش، ‌ مهدی تاج، مدیران عامل دو باشگاه و مدیران کمیته صدور مجوز حرفه‌ای تشکیل شد.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد همچون گذشته که تسنیم خبر داده بود، پروسه واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس یک قدم جلوتر از استقلال است و احتمالاً سرخ‌های پایتخت به‌عنوان اولین باشگاه به مالک جدید واگذار خواهند شد.

شنیده می‌شود مالک جدید باشگاه پرسپولیس شرکت تأمین اجتماعی خواهد بود و قرار است پروسه اداری این انتقال به زودی نهایی شود. طبق مقررات، موضوع واگذاری ابتدا باید در هیئت دولت به تصویب برسد، پس از آن قراردادی بین سازمان خصوصی‌سازی و این شرکت امضا و سپس نامه نهایی به سازمان بورس فرستاده شود تا مالکیت ۵۱ درصد از سهام باشگاه پرسپولیس به شرکت تأمین اجتماعی انتقال یابد. در این زمینه نام شستا، شرکت زیرمجموعه سازمان تأمین اجتماعی نیز مطرح شده است.

درباره استقلال اما موانعی بر سر انتقال مالکیت این باشگاه به مجموعه‌های پتروشیمی و نفت و گاز وجود دارد و سازمان خصوصی‌سازی در تلاش است آنها را برطرف کند. این بحث نیز مطرح شده که مالکیت‌ آبی‌ها فعلاً در اختیار وزارت ورزش بماند و با توجه به واگذاری پرسپولیس، دیگر مشکل مالکیت مشترک گریبان این باشگاه را نگیرد و بتواند مجوز حرفه‌ای را دریافت کند اما در این صورت فرضیه دولتی ماندن باشگاه استقلال هم مطرح شده و عده‌ای بر این باور هستند که ممکن است مشکلاتی از این نظر به وجود بیاید. با توجه به این مورد باید دید استقلال در نهایت به مجموعه‌های پتروشیمی و نفت و گاز واگذار می‌شود یا در اختیار وزارت ورزش می‌ماند. آنچه تاکنون مطرح شده همین دو مورد است مگر اینکه در روزهای آینده اتفاقات دیگری رخ دهد.

دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای صدور مجوز حرفه‌ای خود باید تا ۱۱ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ موضوع مالکیت مشترک را حل کنند و در غیر این‌صورت نمی‌توانند مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاورند.

کد خبر: ۲۷۶٬۰۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha