۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱
واگذاری ۲ خانه تاریخی یزد به مزایده گذاشته شد
مدیرکل میراث فرهنگی یزد خبر داد؛

واگذاری ۲ خانه تاریخی یزد به مزایده گذاشته شد

یزد- مدیرکل میراث فرهنگی یزد از مزایده واگذاری دو بنای تاریخی و فرهنگی استان در قالب مزایده از سوی صندوق توسعه و احیا کشور خبر داد.

سیدمحمد رستگاری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: فراخوان مزایده ۲۷ بنای تاریخی و فرهنگی در ۱۴ استان منتشر شده و علاقه‌مندان برای شرکت در مزایده می‌توانند با مراجعه به سایت ستاد تدارکات الکترونیک دولت معروف به ستاد ایران، با تهیه اسناد، در این مزایده شرکت کنند.

وی با بیان اینکه با برگزاری مزایده از سوی صندوق توسعه و احیا، مسئولیت مرمت، احیا و حق بهره‌برداری در مدت معین مربوط به ۲۷ بنای تاریخی و فرهنگی در ۱۴ استان به مردم واگذار می‌شود، عنوان کرد: خانه شادمان و خانه شهریاری در یزد نیز در این مزایده قرار دارند.

وی دیگر بناهای این فراخوان را خانه معبودی در تبریز، کاروانسرای جانانلو در کلیبر، مجموعه کردشت در جلفا، حمام اوچ دکان، خانه وهاب‌زاده و خانه آصف در اردبیل، قسمتی از محوطه کوه آتشگاه و خانه رجالیان در اصفهان، کاروانسرای شاه‌عباسی در کرج، کاروانسرای مشیر برازجان در برازجان، خانه طلوعی‌فر در دزفول، مجموعه چلپی اوغلو در سلطانیه، حمام سالار در زنجان، خانه عطروش در شیراز و خانه سید محمود بهشتی و فلاح در قزوین، را نام برد.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد عنوان کرد: کاخ خوش ییلاق در آزادشهر، خانه فاطمی و خانه میرشهیدی در گرگان، کاروانسرای گوشه در روستای گوشه لرستان، خانه شفاهی و خانه قریشی در آمل، کاروانسرای ورده در ساوه، کاروانسرای خشکه رود در زرندیه، کاروانسرای کهک در دلیجان، کاروانسرای مشهد میقان از دیگر بناهای لیست صندوق احیا برای واگذاری هستند.

کد خبر: ۲۷۵٬۸۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha