۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
پیکره آبی به مزارع آبزی‌پروری تبدیل می‌شود| افزایش حجم سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات به ۲۰ همت
رییس سازمان شیلات ایران:

پیکره آبی به مزارع آبزی‌پروری تبدیل می‌شود| افزایش حجم سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات به ۲۰ همت

با توسعه عمودی و پرورش گیاهان و سایر آبزیان، پیکره آبی به مزارع تبدیل می‌شود.

به گزارش بازار، سید حسین حسینی معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران در برنامه کمیسیون‌های عالی مدیریت بهره‌برداری ذخایر آبزیان که امروز با حضور معاونان، مدیران ستادی و استانی و به صورت وبیناری در محل سازمان در حال برگزاری است، به قانون حفاظت از منابع آبزیان اشاره کرد و گفت: براساس سند امنیت غذایی در افق ۱۴۱۱ تولید ۲، ۶ میلیون تنی آبزیان با برش‌های استانی ابلاغ شده است.

حسینی افزود: تولید ۱، ۸ میلیون تن آبزی با رویکرد توجه بیشتر به آبزی‌پروری در مقایسه با صید برای برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلان توسعه دریامحور و نقش‌آفرینی حوزه شیلات، در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری تاکید کرد: این سیاست‌ها در ۹ بند و ۳۶ سیاست در ستاد توسعه دریامحور ابلاغ شد و توسعه رو به دریا با محورهای رشد تولید، پایداری و تاب‌آوری و خوداتکایی مد نظر قرار گرفت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: نقش‌آفرینی شیلات در حوزه‌های توسعه کشت گیاهان آبزی، جانوران، آبزی‌پروری، صید و صیادی، بازسازی ذخایر و توسعه کشت عمودی و... برنامه‌ریزی شده است.

وی همچنین گفت: بهره‌برداری یک طرفه امکان‌پذیر نبوده و باید پیکره آبی را به مزارع آبزی‌پروری تبدیل کنیم.

حسینی همچنین افزود: ظرفیت دریا برای تولید نهاده‌های دامی نباید مغفول بماند زیرا ظرفیت‌های بسیاری برای تولید گیاهان آبزی وجود دارد.

رییس سازمان شیلات ایران بر فرهنگ‌سازی و ارزان‌سازی آبزیان تاکید و تصریح کرد: سازمان شیلات در انجام دو مقوله فوق نقش‌آفرینی موثری دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر توسعه، عامل سرمایه‌گذاری در برداشتن سقف تولید بسیار موثر است.

حسینی جذب سرمایه‌گذاری را عبور از ۱۵ هزار میلیارد تومان تا پایان سال جاری برشمرد و گفت: در سال آینده، حجم سرمایه‌گذاری به ۲۰ همت با آورده بخش خصوصی خواهد رسید.

وی در پایان به تشویق تولید و صادرات تاکید و خاطرنشان کرد: نگاه تولید با هدف افزایش صادرات در اولویت قرار گیرد.

کد خبر: ۲۷۵٬۷۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha