۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
۳۰ هزار تن گوشت سفید در مازندران تولید شد
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

۳۰ هزار تن گوشت سفید در مازندران تولید شد

ساری- مومنی، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تولید ۳۰ هزار تن گوشت سفید مرغ طی ماه گذشته در استان خبر داد.

بابک مومنی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار افزود: برای تامین امنیت غذایی جامعه و تنظیم بازار، بهمن ماه امسال ۱۶ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۸۸۹ قطعه جوجه ریزی در مرغداری های گوشتی و ۳۰۳ هزار و ۳۶۵ قطعه جوجه ریزی در مزارع مرغ مادر گوشتی استان انجام شد.

وی ادامه داد: بهمن ماه امسال ۶۰ میلیون و ۵۹۲ هزار و ۵۷۴ قطعه جوجه یک روزه گوشتی در کارخانجات جوجه‌کشی و ۳۱ میلیون و ۵۰۶ هزار و ۴۱۶ قطعه جوجه گوشتی در مزارع مرغ مادر گوشتی استان تولید شد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: پیش بینی می شود با این تعداد جوجه ریزی، ۳۰ هزار و ۷۵۵ تن گوشت مرغ آماده طبخ در استان تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

مومنی با بیان اینکه شهرستان‌های ساری، آمل، قائم شهر و نکا به ترتیب بیشترین تعداد جوجه ریزی در واحدهای مرغ گوشتی داشتند، گفت: شهرستان ساری با دو میلیون و ۳۶۵ هزار و ۴۱۰ قطعه رتبه نخست، آمل با دو میلیون و ۴۰ هزار و ۴۴۰ قطعه رتبه دوم و قائم شهر با یک میلیون و ۵۸۲ هزار و ۶۹۹ قطعه جایگاه سوم بیشترین تعداد جوجه ریزی استان در بهمن ماه امسال را به خود اختصاص دادند و رتبه های بعدی به شهرستان های بهشهر، بابل، نکا، جویبار و نور تعلق گرفت.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: آمار جوجه‌ریزی گوشتی در بهمن ماه امسال به ترتیب در هفته اول ۴.۳ میلیون قطعه، هفته دوم ۴.۳ میلیون قطعه، هفته سوم ۴.۵ میلیون قطعه و هفته چهارم ۳.۳ میلیون قطعه بود.

وی گفت: از این تعداد جوجه‌ریزی‌ انجام شده، سویه راس با تعداد ۸.۵ میلیون قطعه رتبه اول، سویه آرین با تعداد جوجه ریزی ۵.۱ میلیون قطعه رتبه دوم، سویه آربراکرز (آپلاس) با تعداد جوجه ریزی ۲.۵ میلیون قطعه رتبه سوم و سویه کاب با تعداد جوجه ریزی ۴۹۱ هزار قطعه رتبه چهارم را به خود اختصاص دادند.

کد خبر: ۲۷۵٬۷۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha