۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶
۱۵ درصد واردات کشور شامل اقلام مصرفی است
سرپرست وزارت صمت:

۱۵ درصد واردات کشور شامل اقلام مصرفی است

قم - مدرس خیابانی،‌ سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ۸۵ درصد واردات کشور شامل مواد اولیه صنعتی و تولیدی است، گفت:‌ ۱۵ درصد واردات کشور نیز شامل اقلام مصرفی می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، حسین مدرس خیابانی بعد از ظهر پنج‌شنبه در دیدار با آیت الله سید محمد سعیدی که در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، گزارشی از اقدامات این وزارتخانه در ایام شیوع کرونا ارائه کرد و اظهار داشت: در سال جهش تولید اولویت وزارت صمت جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی و احیاء واحدهای تعطیل و راکد است.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد واردات کشور شامل مواد اولیه صنعتی و تولیدی است، گفت: ۱۵ درصد واردات نیز شامل اقلام مصرفی است که در تلاش هستیم تا این رقم کاهش یابد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از افتتاح ۱۴ هزار طرح با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد تا پایان سال خبر داد و تصریح کرد: ۱۵ هزار طرح در حال تکمیل در کشور وجود دارد که ۵۰ هزار شغل مستقیم و ۵۰۰ هزار شغل غیر مستقیم ایجاد می‌کند که چهار هزار مورد آنها پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد دارد.

وی در ادامه از بازشدن تدریجی مرزها پس از شیوع کرونا خبر داد و گفت: با شیوع کرونا مبادلات تجاری در جهان ۳۳ درصد کاهش یافت که تأثیر بسیاری بر اقتصاد همه کشورهای دنیا داشته است.

مدرس خیابانی با بیان اینکه ۶۰ درصد صادرات کشور در سال گذشته به کشورهای همسایه بوده است، گفت این میزان امسال به ۷۰ درصد خواهد رسید و به دلیل افزایش نرخ ارز واردات بی‌رویه به کشور به شکل محسوسی کاهش یافته است.

کد خبر: ۲۷٬۵۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha