۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
۱۵ درصد از سهام سنگ آهن مرکزی عرضه اولیه می شود
مجتبی حمیدیان در گفتگو با بازار خبر داد؛

۱۵ درصد از سهام سنگ آهن مرکزی عرضه اولیه می شود

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران با اشاره به اینکه ۱۵ درصد از سهام سنگ آهن مرکزی عرضه اولیه می شود، گفت: منابع جدید در مسیر توسعه پروژه های شرکت بکار گرفته خواهد شد.

مجتبی حمیدیان مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران با اشاره به اینکه شرکت توسعه سرمایه گذاری (سام) زیرمجموعه شرکت سنگ آهن مرکزی راه اندازی شده است، گفت: این شرکت با بهره گیری از همه ظرفیت های تامین مالی از انتشار اوراق سلف، همکاری با بانک ها، عرضه اولیه سهام شرکت، تامین مالی ارزی با استفاده از ظرفیت های داخلی و خارجی را دنبال می کند.

او با بیان اینکه هم اکنون با همکاری شرکت بورس تهران و سهامداران شرکت در وزارت کار و رفاه اجتماعی به دنبال عرضه حدود ۱۵ درصد از سهام شرکت در بورس هستیم، افزود: درآمد حاصل از عرضه سهام شرکت در بورس به طور کامل به صورت منابع سرمایه گذاری مجدد در مسیر توسعه پروژه های شرکت بکار گرفته خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه تامین مالی ۱۵۰۰ میلیارد تومانی از طریق اوراق را در دستور کار داریم، افزود: در حال حاضر یک لیست اولویت بندی برای اجرای پروژه ها داریم و با تامین منابع ریالی و ارزی پروژه ها اجرا می شوند.

حمیدیان با بیان اینکه در بحث عوارض مواد معدنی تاکید دولت بر جلوگیری از خام فروشی است اما از آنجایی که هم اکنون مازاد تولید نسبت به مصرف داخلی وجود دارد افزایش عوارض صادراتی آسیب زا است. در همین رابطه در جلسه ای با حضور وزیر اقتصاد که هفته پیش در یزد حضور پیدا کرده بود همین مسائل را مطرح کردیم و قول مساعدت دادند.

او با تاکید بر اینکه سنگ آهن مرکزی هم اکنون زنجیره معدن تا گندله را دارد اما به دلیل اینکه سه سال قیمت گندله آن تغییر نکرده همین قوانین و مقررات می تواند در اجرای پروژه ای آن موانع ایجاد کند، افزود: سیاست ها باید به گونه ای تدوین شود که شرکت های بزرگ به عنوان بازوهای توسعه همچنان بتوانند پروژه های خود را اجرا کنند و دولت مسیر آن را تسهیل کند که یکی از این موارد بازنگری نسبت به حقوق دولتی است که باید در محافل تخصصی مورد بررسی قرار بگیرد.

او با تاکید بر اینکه هم اکنون سرفصلی برای اکتشافات معدنی تعریف نشده در حالی که پایه توسعه بخش معدن در کشور است، اظهار کرد: همانطوری که سرفصلهای مختلف همچون حقوق دولتی، مسیولیتهای اجتماعی و… از سوی دولت تعریف شده باید برای اکتشافات هم سرفصل مشخصی وجود داشته باشد تا پایدار سازی رشد بخش معدن در اقتصاد اتفاق بیفتد.

کد خبر: ۲۷۵٬۶۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha