۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
صدور شناسنامه مالکیت برای ۴۷ درصد اراضی کشاورزی
رییس سازمان امور اراضی کشور اعلام کرد

صدور شناسنامه مالکیت برای ۴۷ درصد اراضی کشاورزی

افلاطونی، رییس سازمان امور اراضی کشور اعلام کرد: صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی از ۴ درصد سال ۱۴۰۰ به ۴۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش بازار، رضا افلاطونی صبحگاه امروز سه‌شنبه در حاشیه چهل و ششمین نشست قرارگاه مرکزی صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: صدور شناسنامه مالکیت اراضی کشاورزی روند خوبی در دولت سیزدهم داشته به طوری که طی دو سال اخیر برای بیش از ۷.۷ میلیون هکتار سند مالکیت صادر شده است.

وی با بیان این که سازمان امور اراضی کشور در حوزه تثبیت مالکیت در دو بخش صدور سند و رفع تداخلات اراضی کشور فعالیت می‌کند، اظهار داشت: در بخش رفع تداخلات اراضی با سرعت در حال انجام کار هستیم و تاکنون نزدیک به ۶۵ درصد زمین‌های کشور رفع تداخل شده است.

رییس سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: از این ۶۵ درصد رفع تداخلات اراضی نزدیک به ۱۱ درصد مربوط به قبل از سال ۱۴۰۰ بوده و ۵۴ درصد در دو سال اخیر انجام شده است.

وی در همین حال بر کنترل کیفیت رفع تداخلات اراضی کشور تاکید کرد و گفت: در ستاد سازمان امور اراضی کشور و در دفتر مهندسی، کارشناسان معین استان‌ها، کیفیت رفع تداخلات را بررسی می‌کنند.

افلاطونی نظارت بر مجوز فعالیت‌های کشاورزی به ویژه در استان‌های شمالی، البرز و تهران را مورد تاکید قرار داد و گفت: ما در صدور مجوز فعالیت‌های کشاورزی برای رشد این بخش سهل می‌گیریم، اما برخی افراد به نام احداث واحدهای تولیدی مانند گلخانه‌ها، دامداری و پرورش تولید قارچ مجوز دریافت می‌کنند و فعالیت‌های غیرکشاورزی انجام می‌دهند و این سوء استفاده و تخلف از قانون محسوب می‌شود.

وی اذعان داشت: با افرادی که با مجوز فعالیت‌های کشاورزی، فعالیت غیرکشاورزی در اراضی کشاورزی انجام می‌دهند، برخورد قانونی می‌شود.

افلاطونی در نشست امروز با بیان این که در این سازمان تمام اقدامات، سامانه‌محور شده است، از مدیران ادارات امور اراضی استان‌ها خواست تمام اقدامات خود را بر مبنای سامانه انجام دهند.

وی تصریح کرد: مبنای ما برای تخصیص اعتبارات براساس اطلاعاتی است که در سامانه بارگذاری می‌شود.

کد خبر: ۲۷۵٬۵۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha