۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
پرداخت تسهیلات ساخت در واحدهای فرسوده به ۲۶۰ هزار فقره رسید
معاون وزیر راه و شهرسازی:

پرداخت تسهیلات ساخت در واحدهای فرسوده به ۲۶۰ هزار فقره رسید

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پرداخت تسهیلات در بافت‌های فرسوده با توجه به موقعیت آن‌ها توسط بانک‌ها بسیار مهم است و باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش بازار، محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: در حال حاضر نوسازی بناهای ناپایدار در بافت‌های فرسوده به اندازه ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مهم است و همکاری بانک‌ها در این راستا بسیار حائز اهمیت است و باید تمامی بانک‌ها در این بخش همکاری کنند تا سرعت اجرای پروژه‌ها افزایش یابد.

او گفت: افزایش اعتبار و سرمایه بانک‌های همراه و کاهش اعتبارات بانک‌های متخلف در این حوزه بسیار مهم است و باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه بین سال‌های ۸۸ تا ۹۲ حدود ۲۶۰ هزار فقره تسهیلات نوسازی در محلات بازآفرینی شهری به متقاضیان پرداخت شده است، افزود: در طی این سال‌ها ۳۵۳ هزار واحد مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری نوسازی شده است.

آیینی گفت: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار و لرزان با ۱۰ میلیون نفر ساکن در بافت‌های ناکارآمد کشور شناسایی شده است که از این میزان یک میلیون و ۴۵۰ هزار بنا در بافت فرسوده قرار دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حفظ جان ساکنان در محلات فرسوده شهری از اولویت‌های اصلی دولت است، اظهار کرد: با تخریب هر پلاک فرسوده به طور متوسط در کشور سه واحد مسکن اضافی تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران خاطر نشان کرد: سرعت نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری با توجه به وجود امکانات زیربنایی و روبنایی در این محدوده‌ها از سرعت بالایی برخوردار است. همچنین بازآفرینی شهری به بازگشایی معابر در این محدوده‌ها با کمترین هزینه به شهرداری‌ها کمک می‌کند. در بافت‌های فرسوده به جهت اینکه زمین برای مردم است، ساخت با سرعت انجام شده و سریع تحویل متقاضیان قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۲۷۵٬۵۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha