۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴
ایران درخواست ونزوئلا در ارسال کالا را بررسی می‌کند
سخنگوی دولت:

ایران درخواست ونزوئلا در ارسال کالا را بررسی می‌کند

ربیعی، سخنگوی دولت از جدیت ایران برای ادامه تجارت آزاد با ونزوئلا در صورت درخواست این کشور گفت.

به گزارش بازار به نقل از اسپوتنیک، علی ربیعی، سخنگوی دولت گفت: اگر کاراکاس درخواستی ارسال کند، تهران ارسال کالای های مورد نیاز ونزوئلا را بررسی خواهد کرد.

ربیعی گفت: اگر در آینده دولت و مردم ونزوئلا به کالاهایی احتیاج داشته باشند که ایران بتواند آنها را برایشان فراهم کند، ما این مسئله را به طور جدی بررسی خواهیم کرد. تهدیدهای ایالات متحده در تصمیم گیری برای انجام تجارت آزاد و قانونی بین دو کشور تاثیری نخواهد داشت.

پیش از این، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود که ایالات متحده برای تأمین سوخت ونزوئلا تحریم‌هایی را علیه پنج کاپیتان نفتکشهای ایرانی اعمال کرده است.

پیش از این پنج تانکر با سوخت و تجهیزات لازم برای پالایشگاه های نفت از ایران وارد ونزوئلا شدند. عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت که تهران در صورت درخواست کارکاس آمادگی ارسال محموله های اضافی مواد اولیه و انرژی به ونزوئلا را دارد.

بجز این، ایران کشتی دیگری را با بار مواد غذایی به ونزوئلا فرستاد که برای افتتاح اولین سوپرمارکت ایرانی در این کشور در نظر گرفته شده بود.

رئیس جمهور ونزوئلا، نیکولاس مادورو پیشتر گفته بود که قصد دارد به زودی به ایران سفر کند تا یک بسته اسناد از جمله در زمینه های انرژی و نظامی را امضا کند.

کد خبر: ۲۷٬۵۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha