۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
بخشی از مشکلات اقتصادی کشور حاصل سوء مدیریت است/ بازار رها شده است
نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی:

بخشی از مشکلات اقتصادی کشور حاصل سوء مدیریت است/ بازار رها شده است

شهرکرد- نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از مشکلات اقتصادی کشور حاصل سوء مدیریت است.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الاسلام امیر قلی جعفری ظهر پنج شنبه در نشست خبری در مرکز فرهنگی فرهنگیان این استان با بیان اینکه تمام دغدغه‌های نمایندگان و رئیس مجلس در ماه گذشته حرکت به سمت عملیات شدن کارها بود، بیان کرد: ۳۰ درصد از مشکلات به دلیل تحریم است و ۷۰ درصد مشکلات به مشکلات درونی برمی‌گردد که بخشی از آن به علت سوء مدیریت است.

وی با اشاره به اینکه نظام بودجه‌ریزی بسیار ناقص است، افزود: یکی از رسالت‌های مجلس و گام‌های اساسی آن اصلاحاتی می‌باشد که در مجلس نیاز است که یکی از آن‌ها به نظام بودجه‌ریزی برمی‌گردد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اظهار کرد: متاسفانه بازار امروز در جامعه رها شده و هیچ نظارتی بر قیمت زمین و مسکن و دلار وجود ندارد البته منظور از نظارت تنها بگیر و ببند نیست.

وی به مشکلات حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: در حوزه کشاورزی تنها یک راه جدا کردن بند ناف بودجه کشور از حوزه کشاورزی وجود دارد زیرا ظرفیت‌های بالایی که می‌تواند رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی کنند در حوزه کشاورزی وجود دارد که اگر یک دهم بودجه صنعت در کشاورزی بود به جایگاه برتری رسیده بودیم.

وی با اشاره به اینکه مشکلات استان در درجه اول آب و سپس مشکلات زیرساختی است که یکی از زیرساخت‌ها جاده است، بیان کرد: تقویت خطوط ریلی، تغییرات در بخش کشاورزی و توسعه صنعت با توسعه اقلیم را نیز از اولویت‌ها و مشکلات استان برشمرد.

جعفری افزود: در حوزه توریسم و اقتصاد می‌توان از استان‌های خوزستان و اصفهان استفاده کرد که می‌طلبد زیرساخت‌های استان توسعه و مطالبات مردمی در این زمینه محقق شود.

کد خبر: ۲۷٬۵۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha