۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
بازار ارز دیجیتال در حال اصلاح است
گزارش و تحلیل هفتگی بازار ارز دیجیتال

بازار ارز دیجیتال در حال اصلاح است

بازار ارز دیجیتال در حال استراحت است و پس از کمی اصلاح میتواند مجدد از روی حمایت های معتبر پامپ بشود.

هادی بهرامی؛ بازار: ارز های دیجیتال همان پول های دیجیتالی هستند که غیر متمرکز بوده و با استفاده از بلاکچین عملیات پرداخت و کار های روزمره بشر را آسان تر میکنند. پردازش و انتقال سریع اطلاعات، عملیات پرداخت با کارمزد کمتر، خدمات غیر متمرکز بانکداری، سرگرمی و سرمایه گذاری از مهم ترین کاربرد های بازار ارز دیجیتال است. این بازار مدام در حال تغییر بوده و نیاز به تحلیل های زود هنگام دارد تا بتوان به اتفاقات و اخبار جدید آن پی برد. برای تحلیل روند پیش روی بازار علاوه علم تکنیکال میتوان از پارامترهای فاندامنتالی مثل شاخص های معاملات آتی معلق، ترس و طمع، دلار، دامیننس ها، سنتیمنت و برخی اخبار قوی داخل بازار نیز استفاده کرد. در ادامه به گزارش و تحلیل بازار ارز دیجیتال میپردازیم.


تحرکات نقدینگی بازار
بخش معاملات اسپات بازار ارز های دیجیتال با حجم بازار ۱ هزار و ۹۹۰ میلیارد دلار و حجم معاملات ۲۴ ساعته ۵۰ میلیارد دلار هفته گذشته را به پایان رساند. در روز جمعه، حجم معاملات قرارداد های آتی فیوچرز به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار و حجم معاملات قرارداد های آتی پرپچوال به ۱۱۰ میلیارد دلار رسید که ۹۴ میلیون دلار از سرمایه معامله گران بازار لیکویید شده و از دست رفت!
در آغاز هفته ای که گذشت، مبلغ ۲۰۰ میلیارد دلار پول جدید وارد بازار شد که ۱۱۰ میلیارد دلار آن وارد بازار آلت کوین ها شد و مابقی صرف خرید بیت کوین گردید. در آخرین روز معاملاتی نیز، حجم بازار ارز دیجیتال با رشد ۳ درصدی و ورود ۶۰ میلیارد دلار پول مواجه شده است که ۳۰ میلیارد دلار آن مربوط به بازار آلت کوین ها میشود. شش پروتکل ایگِن لایِر، کرو فایننس، بلَست، پنکِیک سواپ، مِرلینزسِل و پِندِل به ترتیب ۱۴، ۱۲، ۱۱ و ۹، ۳۱ و ۱۸ درصد و سه شبکه استارک نِت، هدرا، سلو، زد کی سینک و نیر پروتکل نیز به ترتیب ۱۸۳، ۲۳، ۱۲، ۱۲ و ۱۰ درصد افزایش نقدینگی قفل شده را تجربه کرده اند که تاپ گینر هفتگی به حساب می آیند.


تحرکات دامیننس
با توجه به تحلیل هفته های گذشته، میزان تسلط بیت کوین به حجم کل بازار از کف ۵۱ درصدی تا ۵۴.۵ درصد رشد کرد و سپس با کاهش ۳.۵ درصدی مواجه شد و اکنون حمایت ۵۳ درصد را از دست داده و آماده ریزش بیشتر است. میزان تسلط اتریوم نیز از کف ۱۷ درصدی تا مقاومت ۱۹ درصد رشد را تجربه کرد و اکنون درگیر این مقاومت است. در نهایت، تتر ورود پول ۲۰۰ میلیون دلاری را تجربه کرده که میزان تسلط آن با کاهش ۳ درصدی به ۵ درصد رسیده است. حمایت دامیننس بیت کوین ۵۱ درصد، مقاومت دامیننس اتریوم ۱۹ درصد و حمایت نهایی دامیننس تتر محدوده ۵ درصد میباشد. نواحی مشخص شده مهم را در تحلیل و بررسی بازار مد نظر قرار بدهید؛ زیرا دیتای دامیننس در تحلیل روند حرکتی قیمت و نقدینگی ارز ها کاربرد زیادی دارد.


بیشترین افزایش قیمت هفتگی
بیشترین افزایش قیمت در ارز های جاسمی، آجیکس، ورلد کوین، یونی سواپ، فایل کوین، فچ و رندر به ترتیب با ۱۴۴، ۶۷، ۶۴، ۳۹، ۳۸، ۳۳ و ۳۱ درصد رشد به ثبت رسید.

بیشترین کاهش قیمت هفتگی
بیشترین کاهش قیمت در ارز های استارک نت، دیمِنژن، سی، اینجکتیو، رانین و هلیوم به ترتیب با ۱۸، ۱۵، ۱۳، ۱۲، ۱۱ و ۱۰ درصد افت به ثبت رسید.

پر بازدید های این هفته
ارز های وِرج، آیکون و مجیک اِسکوآر به ترتیب با قیمت ۰.۰۰۴، ۰.۲۶ و ۰.۵۲ پر بازدید ترین های بازار در هفته گذشته بودند.

تاپ گینر یکماهه
ارز های دیجیتال ورلد کوین ۲۷۷، جاسمی کوین ۲۰۳، آجیکس ۱۸۸، گراف ۸۷، فلار ۸۵ و بیم ۸۴ درصد رشد را در ۳۰ روز اخیر به همراه داشتند.

شاخص ترس و طمع
شاخص ترس و طمع بازار در محدوده ۷۱ قرار دارد که این طمع نسبت به هفته های گذشته کمی افزایشی بوده و بنظر می آید هیجانات مثبت دوباره بازگشته است.

تحلیل تکنیکال کوتاه مدت بیت کوین
قیمت از ۳۸ هزار و ۵۰۰ دلار تا ۵۲ هزار دلار با افزایش ۳۵ درصد روبرو شد و در حال حاضر با رنج منفی در حال معامله است. احتمال اصلاح تا محدوده ۴۷.۵ هزار دلار وجود دارد. در صورتی که قیمت بر روی حمایت اعلامی بایستد و واکنش مثبت داشته باشد میتوان انتظار رشد مجدد قیمت بیت کوین را داشت. حمایت معتبر کوتاه مدت ارز ۳۸.۵ هزار دلار میباشد که نباید از دست برود.

بازار ارز دیجیتال در حال اصلاح است

کد خبر: ۲۷۵٬۲۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha