۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
شارژ مرحله سوم طرح ملی «یسنا» انجام شد

شارژ مرحله سوم طرح ملی «یسنا» انجام شد

شارژ مرحله سوم طرح ملی یسنا، به حساب یارانه سرپرستان خانوار مشمول واریز شد.

به گزارش بازار، شارژ اول این طرح در پنجم دی‌ماه سال‌جاری برای بالغ بر ۲۲ هزار مادر دارای فرزند زیر دو سال در ۸ استان کم‌برخوردار انجام شده و شارژ مراحل دوم و سوم این طرح نیز برای حدود ۲۳ هزار مادر مشمول به ترتیب در روزهای پنجم بهمن‌ماه و پنجم اسفندماه صورت پذیرفت.

سبد غذایی رایگان در این طرح مشتمل بر اقلام معین و مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان (شامل لبنیات، پروتئین، حبوبات و غلات) است .

این طرح در بستر کالابرگ الکترونیکی با شارژ حساب یارانه سرپرستان خانوار با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد کرامت رضوی آستان قدس رضوی اجرا می‌شود. همچنین ارائه بسته های بهداشتی و پوشاک نیز از طریق بنیاد پانزده خرداد انجام خواهد شد.

این طرح در راستای اجرای ماده (۲۴) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با هدف حمایت از مادران باردار، شیرده و دارای کودک زیر ۵ سال است، که با اولویت مادران دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در دهک یک درآمدی در هشت استان کم برخوردار و نرخ باروری زیر ۲.۵ درصد با ارائه سبد غذایی رایگان در بستر کالابرگ الکترونیکی انجام می‌شود.

گفتنی است هشت استان ؛ ایلام، لرستان، هرمزگان، گلستان، فارس، کهگیلویه وبویراحمد، خراسان جنوبی و شمالی شامل این طرح ملی هستند .

کد خبر: ۲۷۵٬۲۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha