۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
یک نفتکش آمریکایی را در خلیج عدن هدف قرار دادیم
نیروهای مسلح یمن:

یک نفتکش آمریکایی را در خلیج عدن هدف قرار دادیم

نیروهای مسلح یمن ساعاتی پس از حمله جنگنده های آمریکایی و انگلیسی به صنعا اعلام کرد که یک نفتکش آمریکایی را در خلیج عدن هدف قرار داده است.

به گزارش بازار، نیروهای مسلح این کشور در بیانه ای اعلام کرد که یک نفتکش آمریکایی را در خلیج عدن با تعدادی موشک هدف قرار دادیم.

نیروهای مسلح یمن در بیانیه ای اعلام کرد که در پاسخ به ندای مردم بزرگ یمن برای پیروزی مردم فلسطین و در پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس به کشورمان، نیروی دریایی ارتش یمن با استعانت از خداوند متعال در یک عملیات نظامی بی نظیر، نفتکش آمریکایی «TORM THOR» را در خلیج عدن با تعدادی موشک مناسب هدف قرار داد.

این بیانیه اضافه کرد که همچنین نیروی هوایی یمن با چند فروند پهپاد یک کشتی جنگی آمریکایی را در دریای سرخ هدف قرار داد.

نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که در دفاع از کشور و مردم خود و امت اسلامی با انجام عملیات نظامی علیه اهداف متخاصم در دریای سرخ و دریای عرب مقابله خواهد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است که نیروهای مسلح یمن در کنار مردم بزرگ این کشور به وظایف دینی، اخلاقی و انسانی خود در قبال مردم فلسطین عمل خواهند کرد و تا زمانی که حملات دشمنان متوقف نشود و محاصره مردم فلسطین در غزه ادامه داشته باشد به عملیات نظامی خود ادامه می دهند.

آمریکا و انگلیس بامداد ۲۱ دی‌ماه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع ارتش یمن و انصارالله را آغاز کردند. این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا که عازم سرزمین‌های اشغالی بود را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

کد خبر: ۲۷۵٬۱۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha