۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
دو واحد بزرگ صنعتی در قم افتتاح شد
با حضور سرپرست وزارت صمت؛

دو واحد بزرگ صنعتی در قم افتتاح شد

قم - دو واحد بزرگ صنعتی در قم به مناسبت روز صنعت و معدن با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت افتتاح و در مدار تولید قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بازار، حسین مدرس خیابانی امروز پنج‌شنبه با سفر به قم،‌ شرکت «فیدار سپند اریکا» را افتتاح و در مراسم احیا و راه اندازی مجدد «شرکت گلریز پلیمر قم» شرکت کرد.

این دو طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی ایجاد شده است که برای ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند که بخشی از نیاز به مواد اولیه استان را تأمید می‌کند.

وی سپس با حضور در شهرک‌ صنعتی شکوهیه قم از شرکت‌های پاکشوما و تعدادی از واحدهای صنعتی قم بازدید و در جریان مشکلات این مراکز قرار گرفت.

قم به قطب صنعتی تبدیل می‌شود

سرپرست وزارت صمت در حاشیه افتتاح پروژه‌های صنعتی قم اظهار داشت: در تلاش هستیم تا واحدهای غیر فعال را با رفع مشکلات آنها مجددا فعال کرده و همچنین واحدهای صنعتی فعال در قم را توسعه دهیم تا قم به یک قطب صنعتی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه در سه ماه گذشته ۲۱۱ طرح راکد صنعتی در کشور مجددا فعالیت خود را آغاز کرده است، تصریح کرد: سیستم بانکی، بیمه و مالیات از جمله مشکلات واحدهای تولیدی در کشور هستند که باید برای کاهش آن تلاش کنیم.

مدرس خیابانی از افتتاح ۲۰۰ طرح صنعتی در کشور تا پایان امسال خبر داد و گفت: این طرح‌ها ۱۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مصرف کرده‌اند تا به بهره‌برداری برسند.

وی از افزایش ۱۰۰ درصدی تولید ماشین لباسشویی در کشور طی سه ماه گذشته خبر داد و گفت: امسال ۱۲ میلیون دستگاه ماشین لباسشویی در کشور تولید می شود که کیفیت آنها قابل رقابت با مدل‌های خارجی است.

مهرداد غضنفزی معاون امور اقتصادی استاندار قم، محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، مرتضی حیدری فرماندار قم، تعدادی از فعالان اقتصادی و صنعتی استان و مدیران قم در این مراسم‌ها حضور داشتند.

بهرام سرمست استاندار قم به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در قرنطینه خانگی به سر می‌برد و در این مراسم‌ حضور نداشت.

دیدار با آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور از دیگر برنامه‌های امروز سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در قم بود که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه انجام شد.

وی همچنین امروز با حضور در حرم کریمه اهل بیت(ع) با آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم و تولیت استان مقدس حضرت معصومه(س) دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد خبر: ۲۷٬۵۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha