۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹
جای صنایع اشتغال زا در ساری خالی است
یک فعال اقتصادی در مازندران:

جای صنایع اشتغال زا در ساری خالی است

ساری- موسوی، فعال اقتصادی در مازندران جای صنایع اشتغال زا را در مرکز استان خالی دانست.

سید محمد موسوی سنگدهی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه معضل بیکاری از جمله مشکلات استان و ساری به شمار می‌ رود، ادامه داد: به نظر من فردی که دارای مدرک فوق لیسانس بوده و در اسنپ کار می‌کند شاغل محسوب نمی‌شود زیرا این شغل متناسب با تحصیلات این فرد نیست.

وی با عنوان این که امروز در ساری با مساله بیکاری مواجه هستیم، ادامه داد: رفع بیکاری با اشتغال محقق می‌ شود و راه‌ های تحقق آن مهارت آموزی است.

وی به اظهار این که صنعت اشتغال زاست زیرا در دنیا صنعت و و گردشگری منجر به ایجاد اشتغال می‌شود و برخی استان‌ها نظیر کرمان سمنان و تبریز و غیره به سمت صنعت رفتند و برخی دیگر نیز روی گردشگری تمرکز کرده‌اند که می‌تواند منجر به ایجاد ثروت و رفع بیکاری شود، افزود: در ساری مساله بیکاری وجود دارد و مهاجرت بالای نیروی کار به دلیل بیکاری از دیگر مسائلی است که مرکز استان با آن روبرو است.

فعال اقتصادی در مازندران، صنعت را سبب تولید ثروت دانست و گفت: صنایعی نظیر خودروسازی یک صنعت مولد و اشتغال زا محسوب می شود و نیروی کار را جذب می‌کند و بسیاری از مناطق به سمت ایجاد این صنعت رفتند.

صنایع خودروسازی اشتغال زا و مولد است

موسوی سنگدهی با این پرسش که آیا صنایع مولد برای ساری ضرر دارد و یا به محیط زیست آن لطمه می‌ زند، ادامه داد: خودروسازی صنعتی است که از دل آن قطعه سازی خارج می‌شود زیرا یک صنعت مادر، اشتغال زا و روز افزون است.

وی با ذکر این نکته که جای صنعت خودروسازی امروز در ساری خالی است، ادامه داد: ساری حتی در جذب بخش سرمایه های بخش دولتی خودروسازی نیز موفق نبوده است.

این فعال اقتصادی در مازندران ادامه داد: امروز سرمایه‌گذاران بخش خصوصی که خودرو را به عنوان یک صنعت اشتغال زا می‌بینند به شدت در تکاپوی ایجاد آن در منطقه هستند و این به اعتقاد من شهری که بتواند سرمایه را جذب کند ایجاد ثروت خواهد کرد.

وی با عنوان این که صنعت می‌تواند محرک و مولد اشتغال باشد، مساله روز ساری را بیکاری بیان کرد و گفت: جنس نماینده حوزه انتخابیه ساری و میاندرود باید صنعتی باشد.

کد خبر: ۲۷۴٬۵۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha