۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
اقداماتی برای کاهش قاچاق سوخت در حال انجام است
معاون وزیر نفت:

اقداماتی برای کاهش قاچاق سوخت در حال انجام است

معاون وزیر نفت گفت: بحث قاچاق سوخت موضوع مهمی است که اقداماتی در دست انجام است تا از انحراف سوخت در چرخه توزیع و مسائلی که منجر به قاچاق سوخت می‌شود جلوگیری کنیم.

به گزارش بازار، جلیل سالاری، معاون وزیر نفت در مراسم رونمایی از کارتخوان‌های تولید داخل سامانه هوشمند سوخت اظهار داشت: یک‌سال تلاش مستمر صورت گرفت و از جوانان نخبه داخلی و شرکت‌های ایرانی حمایت کردیم تا امروز شاهد رونمایی از کارتخوان‌های ایرانی سامانه سوخت هستیم.

وی افزود: زیرساخت‌هایی که ایجاد شده با رویکرد به سمت دانش‌بنیان‌ها، از فرصت تحریم استفاده کردیم و نزدیک به ۷۰ میلیون یورو قرارداد در حوزه پالایش و پخش قرارداد داریم.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: دانش ارتقای کیفی نفت کوره و تولید کاتالیست‌ها را ایرانی‌سازی کردیم و به دنبال افزایش دانش بنیان‌ها در پالایش و پخش هستیم.

وی ادامه داد: بحث زنجیره کالایی مسئله مغفول مانده هست، باید یک زنجیره کالایی ایجاد کنیم و تمام شرکت‌های دانش بنیانی را زیر یک سقف بیاریم و در قالب مشارکت بیایند، اتفاق بزرگ‌تری خواهد افتاد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی خاطر نشان کرد: زنجیره کالایی را در همه مجموعه‌های شرکت‌های پالایشی شناسایی کرده‌ایم اما موضوع تأمین منابع مالی موضوعی است که شرکت‌های دانش بنیان با آن مواجه‌اند.

وی افزود: به‌دنبال مدل سهامداری و مشارکت در بومی‌سازی دانش فنی با حفظ مالکیت معنوی هستیم.

سالاری با بیان اینکه به سمت اقتصاد دانش بنیان رفته‌ایم، گفت: باید در انعقاد مدل قراردادی تسریع شود، نزدیک به ۱۰ همت سرمایه‌گذاری ظرفیت کار دانش بنیان در صنعت پالایش و پخش دارد.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم مدل سهامداری را برای زیر یک سقف آوردن همه مجموعه‌ها به‌زودی اجرایی کنیم، الان ۷۰ تا ۸۰ درصد تجهیزات صنعت پالایش و پخش را در داخل می‌سازیم اما زنجیره کالایی کامل نیست.

معاون وزیر نفت حاضر نشان کرد: بحث قاچاق سوخت موضوع مهمی است که اقداماتی در دست انجام است تا از انحراف سوخت در چرخه توزیع و مسائلی که منجر به قاچاق سوخت می‌شود جلوگیری کنیم.

کد خبر: ۲۷۴٬۴۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha