۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹
ثبت بهترین عملکرد هفتگی مس در مسیر  در هفت ماه گذشته

ثبت بهترین عملکرد هفتگی مس در مسیر در هفت ماه گذشته

مس سه ماهه در بورس فلزات لندن با ۱.۱ درصد افزایش به ۸۴۰۵ دلار در هر تن رسید. به صورت هفتگی، قیمت این فلز گرانبها ۳.۳ درصد افزایش یافته که بیشترین افزایش را از اواسط جولای ۲۰۲۳ داشته است.

به گزارش بازار، قیمت مس روز جمعه در مسیر ثبت بزرگترین افزایش هفتگی خود در هفت ماه گذشته قرار گرفت که علت اصلی این عملکرد مثبت، کاهش موجودی انبار و انتظارات بیشتر از حمایت اقتصادی از سوی مصرف‌کننده اصلی بعنی چین بود.

مس سه ماهه در بورس فلزات لندن با ۱.۱ درصد افزایش به ۸۴۰۵ دلار در هر تن رسید. به صورت هفتگی، قیمت این فلز گرانبها ۳.۳ درصد افزایش یافته که بیشترین افزایش را از اواسط جولای ۲۰۲۳ داشته است.

با این حال، مس، که به طور گسترده در برق و ساخت و ساز استفاده می شود، تا کنون ۱.۹ درصد در این ماه با کاهش قیمت روبرو شده است، این در حالی است که بازار مصرف کننده اصلی چین برای جشن های سال نو بسته شده است.

بیارن شیلدروپ، تحلیلگر ارشد کالای SEB، گفت حمایت بیشتر از سوی دولت چین می تواند به اشکال مختلف، از جمله اقداماتی برای افزایش مصرف، که می تواند برای تقاضای فلزات اساسی چین مثبت باشد، ارائه شود.

شیلدروپ افزود، سرکوب سال گذشته علیه بخش خصوصی و سایر اقداماتی که تأثیر منفی بر اعتماد مصرف‌کننده داشتند، می‌توانند معکوس شوند زیرا دولت چین ثبات اقتصادی را در اولویت قرار داده است

حجم مس ذخیره شده در انبارهای ثبت شده LME به ۱۳۲۵۲۵ تن کاهش یافت و به کمترین میزان خود در شش ماه گذشته رسید.

شاخص دلار آمریکا پس از عقب نشینی در روز پنجشنبه در پی کاهش غیرمنتظره خرده فروشی در ماه ژانویه در ایالات متحده ثابت باقی مانده است.

در سایر فلزات، قیمت هر تن نیکل ۰.۹ درصد افزایش یافت و به ۱۶۴۰۰ دلار رسید، پس از اینکه استرالیا این فلز را به عنوان یک " ماده معدنی حیاتی" برای حمایت از این بخش بحران زده در فهرست قرار داد.

صنعت نیکل این کشور پس از جهش عرضه در اندونزی که شاهد افت شدید ۴۰ درصدی قیمت ها در یک سال بود، با بحران از دست دادن هزاران شغل مواجه است.

قیمت هر تن روی با ادامه جریان ورودی به سنگاپور در روز جمعه، ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۲,۳۶۹ دلار رسید و میزان ذخایر آن را به بالاترین میزان خود در بیش از ۳۲ ماه رساند.

کد خبر: ۲۷۴٬۳۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha