۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶
طرح گردشگری آشوراده تعیین تکلیف می‌شود/ وجود ۸۷ هزار پروژه نیمه تمام در کشور
معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور:

طرح گردشگری آشوراده تعیین تکلیف می‌شود/ وجود ۸۷ هزار پروژه نیمه تمام در کشور

گرگان- معاون هماهنگی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور ار تعیین تکلیف طرح گردشگری آشوراده خبر داد و گفت: ۸۷ هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد و تلاش داریم امسال در هر استان گره یک پروژه اقتصادی را باز کنیم.

به گزارش خبرنگار بازار، بابک دین پرست شامگاه چهارشنبه در نشست مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان اظهار کرد: ایجاد بیش از ۹۵۴ هزار شغل امسال در دستور کار قرار دارد که سهم گلستان از این اشتغال ۳۳ هزار نفر است.

وی با اشاره اینکه تحقق این اشتغال مشروط به مواردی است که استانداران درخواست کرده‌اند، افزود: گلستان دارای ۱۸ واحد اقتصادی مشکل‌دار و دو واحد اقتصادی بحرانی است؛ اگر مشکلات این واحدها حل شود هزار و ۳۰۰ شغل ایجاد می‌شود.

معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با تأکید بر اینکه هیچ تکلیفی مهم‌تر از حفظ اشتغال موجود برای دستگاه‌های اجرایی وجود ندارد، ادامه داد: در حال حاضر ۸۷ هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد.

وی اضافه کرد: تکمیل این ۸۷ هزار پروژه به  که ۸۰۰ هزار میلیارد تومان  اعتبار نیاز دارد و بسیاری از آن‌ها شرایط عمومی واگذاری به بخش خصوصی را دارا هستند.

دین پرست با بیان اینکه تلاش داریم امسال هزار و ۷۳۳ پروژه که قابلیت مشارکت با بخش خصوصی را داراست واگذار کنیم، توضیح داد: از این تعداد پروژه ۳۱ پروژه ملی و مابقی استانی است.

وی تصریح کرد: سهم گلستان از این تعداد پروژه نه پروژه است که به هشت هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند.

دین پرست همچنین از حل گره مهم‌ترین پروژه اقتصادی استان‌ها خبر داد و گفت: طرح گردشگری آشوراده مهم‌ترین پروژه اقتصادی گلستان است و تلاش می‌کنیم آن را تعیین تکلیف کنیم.

کد خبر: ۲۷٬۴۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha