۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۱
کوتاهی دولت در پرداخت مطالبات کشاورزان استان سمنان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

کوتاهی دولت در پرداخت مطالبات کشاورزان استان سمنان

شاهرود- رضوانی، کارشناس کشاورزی با اشاره به کوتاهی دولت در پرداخت مطالبات کشاورزان استان سمنان گفت: کشاورزان در سه سال اخیر بیشترین مشکلات را در سطح استان متحمل شده‌اند و لذا امید است دولت در خریدهای تضمینی، مطالبات این قشر را حتماً لحاظ کند.

اسماعیل رضوانی در گفتگو با خبرنگار بازار، بابیان اینکه تأخیر در پرداخت مطالبات کشاورزان و گندم کاران استان سمنان جفا به آنان است که یک سال تمام همه‌وقت و انرژی و امیدشان را در زمین کاشته‌اند، ابراز کرد: خوشبختانه نمایندگان امروز در مجلس به این موضوع پرداختند و امیدواریم که دولت هم به پرداخت مطالبات کشاورزان اهتمام داشته باشد.

وی بابیان اینکه خرید تضمینی گندم در استان از گرمسار و ایوان کی و آرادان آغاز و تا کالپوش ادامه خواهد داشت، تأکید کرد: یکی از مشکلات گندم کاران این است که در هراس هستند که مبادا دولت هزینه‌هایشان را به‌موقع پرداخت نکند.

این کارشناس کشاورزی بابیان اینکه مطالبات کشاورزان گندم‌کار باید در کمترین زمان ممکن پرداخت شود تا حداقل بخشی از هزینه این قشر جبران شود، تأکید کرد: یکی از مشکلات موجود در کشور و بالطبع استان سمنان در زمان پرداخت پول گندم کاران و دیگر کشاورزان بروکراسی پیچیده و طولانی اداری است که وقت زیادی می‌گیرد.

رضوانی بابیان اینکه باید سیستم پرداخت مطالبات کشاورزان چابک‌سازی شود، گفت: سازوکارهای اداری و مالی باید از نو طراحی شوند و از فناوری جدید نیز بهره گرفت تا در زمان تحویل بار کشاورز با تلفن همراه خود بتواند رسید پول خود را دریافت کند.

وی بابیان اینکه هماهنگی‌های بین مراکز خرید و سازمان غله که در استان سمنان ۲۲ مرکز هستند یکی از دیگر مشکلات گندم کاران و کشاورزان استان است، تأکید کرد: در برخی سال‌ها مشاهده شد که این ناهماهنگی‌ها سبب پرداخت دیرزمان مطالبات کشاورزان شد.

این کارشناس کشاورزی گفت: اگر مطالبات گندم کاران پرداخت نشود سال آتی قطعاً با افت تولید روبرو خواهیم بود برای مثال درزمینهٔ چغندرقند همین اتفاق در سال اخیر رخ داد و تولید این محصول در شاهرود و میامی ۳۵ درصد کاهش یافت.

رضوانی بابیان اینکه تولید انگیزه برای کشاورزان در سال جهش تولید اهمیت مهمی دارد، بیان کرد: باید کشاورز حمایت شود زیرا بیشترین مشکلات برای این قشر رقم می‌خورد.

کد خبر: ۲۷٬۴۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha