۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
بهره برداری از ۱۶ پروژه هوایی با ارزش ۸۶۸ میلیارد تومان و ۶.۵ میلیون یورو
تا پایان امسال رقم می خورد؛

بهره برداری از ۱۶ پروژه هوایی با ارزش ۸۶۸ میلیارد تومان و ۶.۵ میلیون یورو

اهم دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی در حوزه‌ حمل‌ونقل هوایی در دولت سیزدهم به همراه مهم‌ترین پروژه‌های اجرا شده در سال جاری و نیز پروژه‌های قابل بهره‌برداری تا پایان سال ۱۴۰۲ اعلام شد.

به گزارش بازا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعات رسیده از معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع این وزارتخانه، اهم دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل هوایی از ابتدای دولت سیزدهم معرفی شد.

بر این اساس، در پایان تیر ماه سال ۱۴۰۰ ناوگان هواپیماهای سنگین فعال کشور شامل ۱۵۷ فروند بوده است که از ابتدای دولت سیزدهم به صورت تجمعی ۳۷ فروند هواپیما به ناوگان افزوده شد و فعالیت ۱۶۷ فروند دیگر در پایان مهر ۱۴۰۲ نشانگر رشد بیش از ۶ درصدی است.

در بخش زیرساخت هوایی نیز ترمینال جدید فرودگاه بین المللی کیش با مساحت چهار هزار متر مربع و اعتباری افزون بر سه همت به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی فاز ۲ فرودگاه امام خمینی (ره) با ارزش ۲.۵ میلیارد یورو با هدف افزایش ظرفیت مسافری به میزان ۲۵ میلیون نفر در سال ۱۴۰۲ آغاز شد.

یادآور می شود: ۱۶ پروژه هوایی با ارزش ۸۶۸ میلیارد تومان و ۶.۵ میلیون یورو در زمینه‌های توسعه ترمینال، خرید و نصب تجهیزات در فرودگاه‌های کشور تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

کد خبر: ۲۷۴٬۲۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha