۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
اختلاف قیمت ورق بین بورس کالا و بازار شادآباد چقدر است؟

اختلاف قیمت ورق بین بورس کالا و بازار شادآباد چقدر است؟

در ماه‌های اخیر اختلاف قیمت ورق های فولادی عرضه شده در بورس کالا و بازار ورق تهران بالا گرفته و در برخی گریدها و ابعاد تا ۱۵ هزارتومان رسیده است.

به گزارش بازار، موضوعی که می بایست مورد توجه دولت محترم قرار بگیرد و در کنار همه تلاشی که برای کنترل قیمت ها در بورس کالا انجام می‌دهد به این نکته نیز بیندیشد که قیمت ورق و سایر محصولات فولادی در بازار ازاد همبستگی زیادی با نرخ ارز دارد، البته نه ارزی که توسط دولت به رسمیت شناخته می‌شود.

نکته دیگری که ضرورت دارد مورد توجه قرار گیرد این است که سود سرشار اختلاف قیمت ورق در بورس کالا و ورق در بازار ازاد در جیب چه کسانی وارد می‌شود، برای توضیح باید گفت خریداران ورق و میزان سهمیه هریک، توسط وزارت صمت تعیین می‌شود و قطعا نظارت بر اینکه این خریداران به میزان خریداری شده در بورس کالا اقدام به تولید محصول میکنند با وزارت صمت خواهد بود.

نکته پایانی آنکه وزارت صمت که در صدور مجوز ثبت سفارش و تخصیص ارز برای واردات ورق های فولادی نقش دارد، آیا از محل مصرف ورق های وارداتی مطلع است، آیا این ورق ها وارد چرخه تولید شده و یا در انبارها چشم انتظار التهاب بیشتر در بازار است؟

کد خبر: ۲۷۴٬۲۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha