۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
نباید ایده‌های جوانان در شرکت‌های دانش بنیان روی زمین بماند
رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس در گفت و گو با بازار:

نباید ایده‌های جوانان در شرکت‌های دانش بنیان روی زمین بماند

رییس کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس با بیان اینکه شرکتهای دانش بنیان می‌توانند به مشکلات اقتصادی کشور پایان دهند، گفت: نباید ایده‌های جوانان در شرکت‌های دانش بنیان روی زمین بماند.

محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به اقدامات مسئولین و مجلس درباره حمایت از شرکتهای دانش بنیان گفت: اصل و فلسفه شرکتهای دانش بنیان مبتنی بر این است که با به کارگیری دانش، به سمت تولیداتی برویم که بیشترین ثروت را متوجه کشور کند.

وی تاکید کرد: مدتهاست که پارک‌های علم و فناوری در کشور ایجاد شده، اما حمایت‌های جدی از این بخش صورت نمی‌گیرد و تنها در این زمینه گفتار درمانی می شود.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درمجلس اظهارداشت: درحال حاضر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان است لذا این شرکتهای دانش بنیان هستند که می‌توانند به مشکلات اقتصادی ما پایان دهند.

جوکار بیان داشت: در حال حاضر فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه انتخابیه بنده از لحاظ کمی خوب اما از لحاظ کیفی نامطلوب است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: نباید ایده‌های جوانان در قالب شرکت‌های دانش بنیان روی زمین بماند و باید از این ایده ها حمایت شود البته غالبا نخبگان مبالغ کمی را برای رشد ایده خود نیاز دارندکه باید این مسئله مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: این شرکتها به واقع با نوع فعالیت خود همواره تلاش کردند تا از خروج ارز از کشور جلوگیری شود.

جوکار بیان داشت: اقتصاد دانش بنیان باید از طریق دولت در کشور فرهنگ سازی شود چرا که اگر این مسئله در کشور تبیین شود مولفه‌های اقتصادی به تحرک درآمده و این امر در شرایط فعلی موثر خواهد بود.

کد خبر: ۲۷٬۴۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha