۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
دولت پشت تولید را خالی کرده | ماهی غذای ثانویه خانوار است
پرورش دهنده ماهی:

دولت پشت تولید را خالی کرده | ماهی غذای ثانویه خانوار است

گرگان- حسینی، پرورش دهنده ماهی قزل آلا در خان ببین گفت: دولت هیچ پشتوانه ای برای تولید نیست و با توجه به کاهش توان خرید مردم، ماهی یک غذای ثانوی است و در سبد غذایی جایی ندارد.

سید مصطفی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: پرورش دهنده گان ماهی با توجه به کاهش بارندگی ها در گلستان وضعیت خوبی ندارند و در حال حاضر با نصف ظرفیت به پرورش ماهی مشغول هستند.

پرورش دهند ماهی قزل آلا با بیان اینکه هزینه های تولید سرسام آور شده است، افزود: با حذف ارز ترجیحی، قیمت خوراک از ۱۸ هزار تومان به ۵۴ هزار تومان افزایش و توان مردم نیز برای خرید ماهی کاهش یافته است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال برای مجوز استخر ۵۰ تنی تنها به پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم اما بانک ها نزدیک به یکسال است که به ما تسهیلات نمی دهند، به طور کلی می توان گفت دولت هیچ پشتوانه ای برای تولید فراهم نکرده است.

حسینی با اشاره به اینکه بازار فروش این محصول نیز با توجه به کاهش توان خرید مردم وضعیت خوبی ندارد، یادآور شد: امروز ماهی یک غذای ثانویه است و به عنوان غذای اصلی در سبد خانوار قرار ندارد.

وی با بیان اینکه استان گلستان کم بارش ترین سال ها را می گذراند، گفت: توانایی تجهیز استخر برگشت آب برای تصفیه را داریم اما این اقدام نیازمند تامین نقدینگی است.

پرورش دهنده ماهی قزل آلا یادآور شد: اصلاح و مرمت استخرها بسیار اهمیت دارد که بنده به عنوان کارشناس، این کار را برای استخر دارهایی که توان مالی دارند انجام می دهیم اما خود نقدینگی لازم را نداشته و در حال حاضر برای مرمت استخر نیازمند چهار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

حسینی تاکید کرد: مرمت و بروزرسانی استخرها حداقل تولید را ۱۰۰ درصد افزایش  می دهد و دولت به جای اینکه به دنبال استخر جدید باشد می تواند با در اختیار قرار دادن تسهیلات به استخردارها، به افزایش تولید کمک کند.

کد خبر: ۲۷۴٬۰۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha