۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
ظرفیت فرآوری ۴ میلیون تن محصول کشاورزی در آذربایجان غربی
رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد

ظرفیت فرآوری ۴ میلیون تن محصول کشاورزی در آذربایجان غربی

ارومیه- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: این استان با ظرفیت فرآوری بیش از چهار میلیون تن محصول کشاورزی، مقام دوم کشور را از نظر فرآوری محصولات کشاورزی دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، رسول جلیلی ظهر چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات و راهکارهای توسعه اقتصادی بخش کشاورزی آذربایجان غربی که در سالن همایش شهید باکری جهاد کشاورزی استان برگزار شد، با اشاره به سیمای بخش کشاورزی استان اظهار کرد: استان آذربایجان غربی ششمین تولید کننده محصولات کشاورزی کشور با تولید شش میلیون و ۷۰۰ تن محصولات است که چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تن از این تولیدات مربوط به بخش زراعت، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن تولیدات باغی، ۶۰۰ هزار تن تولیدات دام و طیور و ۱۶ هزار تن مربوط به تولید آبزیان است.

جلیلی افزود: آذربایجان غربی مقام اول کشوری را از نظر نگهداری محصولات سردخانه ای با دارا بودن ۳۷۰ واحد سردخانه ای با ظرفیت ذخیره سازی بیش از ۹۸۰ هزار تن به خود اختصاص داده است و در این راستا باید سیستم های این واحدها به روز رسانی شود و به سمت سورت و بسته بندی مدرن حرکت کرد.

وی تصریح کرد: این استان همچنین با دارا بودن ظرفیت فرآوری بیش از چهار میلیون تن محصولات کشاورزی و ۱۹۵ واحد تولیدی بزرگ، مقام دوم کشوری را بعد از خراسان رضوی از نظر فرآوری محصولات کشاورزی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بخش کشاورزی مهمترین پیشران توسعه اقتصادی استان به شمار می رود که در این راستا سلسله پیشران هایی برای توسعه بخش کشاورزی استان داریم که به صورت برنامه ریزی های بلند مدت و کوتاه مدت طراحی و اجرا می شوند.

جلیلی تولید محصولات گلخانه ای، تولید نهاده های دامی و ایجاد واحد های بزرگ مقیاس در زمینه تولید محصولات پروتئینی و همچنین توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی را از زمینه های مهم سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان عنوان کرد و گفت: در این راستا حمایت های لازم از طرف سازمان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به رتبه های برتر استان در تولید محصولات کشاورزی از جمله چغندر قند، سیب درختی، عسل و سایر محصولات کشاورزی استان، افزود: در راستای اجرای سیاست‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه، سطح زیر کشت محصول آب بر چغندر قند در حوضه آبریز دریاچه ارومیه از سطح ۲۰ هزار هکتاری در سال ۹۲ به ۱۳ هزار هکتار در سال جاری کاهش یافته  و در مجموع ۳۴ هزار هکتار از مزارع استان امسال زیر کشت محصول راهبردی چغندر قند رفته است.

کد خبر: ۲۷٬۳۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha