۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵
تأمین زیرساخت‌های مالی شرکتهای دانش‌بنیان در زنجان جان گرفته است
استاندار زنجان:

تأمین زیرساخت‌های مالی شرکتهای دانش‌بنیان در زنجان جان گرفته است

زنجان-استاندار زنجان،گفت: تأمین زیرساخت‌های مالی شرکتهای دانش‌بنیان در زنجان جان گرفته  و اختصاص زمین به وسعت ۱۳.۵ هکتار به شرکت‌های دانش‌بنیان از اقدامات مهم است.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن افشارچی شامگاه شنبه در نشست معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان برتر، منتخب نخبگان و سرآمدان استان زنجان ،گفت: در دو یا سه سال قبل اقتصاد دانش‌بنیان در زنجان کم‌توان بود و نیاز به انرژی و حمایت بیشتر در این عرصه احساس می‌شد.

وی ابراز کرد: برای تقویت فرآینده‌های فناورانه، زنجیره‌ای در نظرگرفته شده تا شرکت‌های بزرگ اعتبار تحقیقاتی خود را با ارتباط‌گیری با دانشگاه‌ها هزینه کنند و به اندازه همان مبلغ معاونت علمی و فناوری به عنوان وام اختصاص می‌دهد و در صورت خروجی مطلوب به وام بلاعوض تغییر می‌کند.

استاندار زنجان گفت: در حوزه حمایتی تلاش داریم استاندارد استان را ارتقا دهیم و در حوزه آموزش عالی و معاونت علمی چالش‌هایی وجود دارد و شرکت‌ها را حمایت می‌کنیم اما هدایت نمی‌کنیم.

افشارچی، حمایت فیزیکی برای استقرار واحدهای فناور و حمایت‌های مالی را نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و گفت: در سال گذشته این شرکت‌ها تا حدودی از تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ و حمایت‌های مالی بهره‌مند شدند و امسال نیز این روند ادامه می‌یابد.

وی تاکید کرد: تأمین زیرساخت‌های مالی شرکتهای دانش‌بنیان در زنجان جان گرفته و اختصاص زمین به وسعت ۱۳.۵ هکتار به شرکت‌های دانش‌بنیان از اقدامات مهم است و تا چند ماه آینده آن را به شرکت‌ها تحویل می‌دهیم.

استاندار زنجان تصریح کرد: در حوزه حمایت‌های مالی اقدامات خوبی صورت گرفته است و از منابع استان ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل یک سوله کنار گذاشتیم و۱۵ میلیارد تومان برای آماده سازی زمین شرکت‌ها پیش‌بینی شده است.

کد خبر: ۲۷۳٬۹۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha