۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
کاهش ۳۶ درصدی بارش‌ها در کشور نسبت به دوره بلندمدت

کاهش ۳۶ درصدی بارش‌ها در کشور نسبت به دوره بلندمدت

دومین ماه زمستان امسال در حالی ۲ روز دیگر به پایان می‌رسد که بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۷ بهمن‌ماه نسبت به دوره بلندمدت کاهش ۳۶ درصدی دارد.

به گزارش بازار، بهمن‌ماه یکی از ماه‌هایی است که انتظار بارش‌های خوب آن هم به‌صورت برف در آن زیاد است و گرچه در این روزها شاهد بارش‌هایی در کشور هستیم، اما وضعیت بارشی همچنان نامطلوب است.

در این میان وضعیت بارشی در هفت استان کشور ناامیدکننده‌تر به نظر می‌رسد.

بر اساس تازه‌ترین آمار دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور بارش‌های از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۷ بهمن در هم‌سنجی با دوره بلندمدت ۳۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

امسال تا ۲۷ بهمن ۸۶.۱ میلیمتر بارندگی در گستره کشور به ثبت رسیده درحالی‌که در دوره بلندمدت این میزان ۱۳۴.۹ میلیمتر بوده است.

همچنین وضعیت بارش‌های تا ۲۷ بهمن امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۱۲۵.۶ میلیمتر بارندگی داشته‌ایم ۳۱ درصد کاهش دارد.

از مجموع کل استان‌های کشور در مقایسه با دوره بلندمدت هفت استان فارس، کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی، بوشهر، سیستان و بلوچستان و یزد از وضعیت بارشی بدتری برخوردار شده‌اند.

هفته گذشته منتهی به ۲۰ بهمن ۱۷ استان کشور نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش بارش داشتند که در ۲۷ بهمن به ۲۰ استان افزایش‌یافته است.

استان فارس با کاهش ۷۷ درصدی بارش‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته در صدر جدول کم‌بارش‌ها قرار گرفته است.

بااین‌حال وضعیت بارش‌های از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۷ بهمن‌ماه در ۵ استان اندکی نسبت به دوره بلندمدت بهبود دارد.

کد خبر: ۲۷۳٬۸۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha