۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
خلاقیت سرمایه اصلی افراد است/ دولت فعالیت و سرمایه های خرد مولد را تشویق کند
بانوی کارآفرین اصفهانی:

خلاقیت سرمایه اصلی افراد است/ دولت فعالیت و سرمایه های خرد مولد را تشویق کند

اصفهان- بانوی کار آفرینی که در حوزه شبکه بری فلز و چوب با کمان اره فعالیت می کند، معتقد است سرمایه اصلی افراد خلاقیتشان در کار است و می توان از طریق هنر با سرمایه ای بسیار اندک کار بزرگی را راه انداخت.

دریا قدرتی پور؛ خبرگزاری بازار- زنان کارآفرین مسیر پرپیچ و خمی در پیش داشته و با مشکلات مختلفی روبرو هستند اما زنان بسیاری هم هستند که از فرصت های اندک برای رسیدن به موفقیت و کسب درآمد استفاده می کنند و برای خود پله های ترقی می سازند.

 زهرا مسائلی از همین قشر است. او یک دهه هفتادی است که توانسته با هنر دستش و با سرمایه ای بسیار کم روی چوب، معجزه بیافریند و با شگردهای جدید، نقشی نو دربیاندازد تا هنرش در خانه های ایرانی جا باز کند و این هنر رو به فراموشی نرود.

او کارش را از ۱۸ سال پیش و در کارگاه پدرش شروع کرده است، از همان زمان که با چوب و تیغ اره آشنا شده و به این هنر دل بسته تا اکنون که حتی رشته دانشگاهیش را هم همسو با این هنر ادامه داده است، تنها عشق بوده که او را در این مسیر هدایت کرده است، پای صحبت هایش نشستیم تا او از موفقیت هایش بگوید.

هم اکنون که کشور ما و به خصوص اصفهان با رشد دو رقمی بیکاری روبرو است، به نظر شما این نوع فعالیت ها می تواند در کاهش بیکاری موثر باشد؟

بله دقیقا. به خصوص در شرایط حاضر که زنان همپای مردان به کار و اشتغال مشغول هستند، می توانم به صراحت بگویم که با سرمایه ای اندک می توان اشتغالزایی کرد.

کار شما دقیقا در چه چیزی خلاصه می شود؟

کار من شبکه بری فلز و چوب با کمان اره نیم و یک و ۷۵ است و تماما با دست انجام می شود و به هیچ وجه با لیزر یا ماشین نیست. این فعالیت را از دوران بچگی در کارگاه پدرم شروع کردم و تا اکنون که با رشته ام که صنابع دستی بود تلفیقش کردم به این کار عشق می ورزم و می توانم از این طریق کسب درآمد کنم . البته به دلیل شرایط اقتصادی که اکنون با آن دست به گریبان هستیم، گاهی بسیاری اززنان کارآفرین به دلیل نبود امنیت واعتبار کافی دربازار، دچار عدم دسترسی به سرمایه‌های راه‌اندازی کسب و کار می شوند و در این زمینه به ناامیدی می رسند، اما شاید بتوانند از طریق این هنر با سرمایه ای بسیار اندک کار بزرگی را راه بیاندازند.

گفتید سرمایه اندک؛ می توانید عنوان کنید با چقدر سرمایه می توان اقدام به راه اندازی کاری کرد که شما در آن مشغول هستید؟

حداکثر سرمایه ای که این کار لازم دارد بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است که برای راه اندازی یک کسب و کار درآمدزا، مبلغ ناچیزی به شمار می آید.البته همسو با این موضوع عشق و علاقه هم باید باشد تا ازحداقل ها بتوانیم کارهای خلاقانه تولید کنیم.به نظرمن زنان به عنوان پتانسیل های بکرمی توانند وارد بازار کار شده و دولت را دراشتغالزایی یاری کنند، این در حالی است که دولت نیز باید با تدوین قوانین تشویقی و دادن امتیازاتی به فعالیت های خرد ، سرمایه‌های کوچک اما کاری زنان را به بازار هدایت کند .همانطور که می شود با یک تخته کوچک کارآفرینی کرد و کارهای خارق العاده به شرط علاقه به بازار تحویل داد.

مدت زمانی که فراگیری این کار نیاز دارد چقدر است ؟

در اصل این کار زیاد سخت نیست که کسی نتواند از پس انجام آن بربیاید، هر کسی با ۵-۴ جلسه کلاس و با چاشنی خلاقیت می تواند در یک کارگاه کوچک درآمدزایی داشته باشد .

آیا شما توانسته اید بین زندگی خانوادگی و کاری که انجام می دهید توازن برقرار کنید؟

ببینید با آن که زنان همواره مسئولیت زندگی شخصی و خانوادگی را به عهده دارند، آن دسته از آن ها که بین کار و زندگی خانوادگی توازن برقرار می کنند، موفق تر هستند و همین موضوع که در زندگی متوازن خلاصه می شود، ذهن را برای ایده های خلاق آماده می کند. به نظر من کسانی که به زندگی خانوادگی، دوستان، سلامتی و روح خود توجه بیش تری دارند، موفق تر هستند، زیرا آن ها در هر سطح شغلی که باشند بر خانواده بیش از مردان تاثیر می گذارند.

کد خبر: ۲۷٬۳۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha