۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
شکوفا شدن ظرفیت استان‌های کشور با انتخاب یزد به عنوان پایتخت گردشگری
استاندار یزد تاکید کرد؛

شکوفا شدن ظرفیت استان‌های کشور با انتخاب یزد به عنوان پایتخت گردشگری

یزد- فاطمی، استاندار یزد با اشاره به انتخاب یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی در سال ۲۰۲۴ ظرفیت‌های گردشگری، اقتصادی و فرهنگی تمامی استان‌های کشور شکوفا می شود.

مهران فاطمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ظرفیت‌های گردشگری، اقتصادی و فرهنگی تمامی استان‌های کشور با این رویداد می تواند رشد کرده و شکوفا شود، افزود: همچنین ارتقا ظرفیت‌های گردشگری، اقتصادی و فرهنگی سه ضلع مثلث گردشگری اصفهان، شیراز و یزد با کمک این دستاورد محقق می شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ و تاریخ قاره کهن آسیا، برگرفته از ارزش‌های والا، خردورزی و همزیستی مسالمت آمیز انسان‌ها از نژادهای گوناگون و پیروان ادیان مختلف است، تصریح کرد: مجمع گفتگوی همکاری آسیا به عنوان یک نهاد با رویکرد فرهنگی از جایگاه و ظرفیت های مناسبی در تعمیق و تقویت دوستی و ایجاد همبستگی بین ملت‌ها و پیروان ادیان و فرهنگ های مختلف برخوردار است.

استاندار یزد با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد شهر یزد در حوزه گردشگری به عنوان تنها شهر ایرانی ثبت شده در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو، گفت: این ظرفیت های کم نظیر می‌تواند به‌عنوان زمینه‌ای مناسب و موثر برای تحقق این هدف والا و ارزشمند مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول در ادامه اظهار داشت: مصمم هستیم در این دوره یک‌ساله، حداکثر تلاش و اهتمام خود را به کار بسته و نقش خود را به‌عنوان پایتخت گردشگری مجمع گفتگوی همکاری آسیا به خوبی ایفا کنیم.

کد خبر: ۲۷۳٬۸۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسین IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
      0 0
      مشکل کشورما این است فقط تبلیغ میکنیم ولی عملی نمیشوداین همه اثارباستانی درکشورمخصوصا دریزدوجوددارد وخارجیها هم خیلی دوست دارندبیایندولی امکانات وجودنداردتاکسیها وکلا وسایل نقلیه عمومی گران وبی کیفیت است ورانندگی توانایی تعویض وتعمیرندارند ولی همین توریست میتواندارزواردکشورکندوباعث رونق اقتصادی شود