۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
طرح بازنگری خطوط تاکسیرانی تهران آغاز شد
سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران:

طرح بازنگری خطوط تاکسیرانی تهران آغاز شد

مالکی، سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تاکید بر کاهش صف‌های انتظار مسافران در برخی پایانه‌ها گفت: طرح بازنگری خطوط تاکسیرانی آغاز شد.

به گزارش بازار، شادی مالکی سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران اظهار کرد: طرح بازنگری خطوط تاکسیرانی در راستای کاهش صف انتظار مسافران در برخی پایانه‌ها به ویژه پایانه ونک طرح شروع شده و تا ۲ ماه آینده به بطور کامل اجرا می‌شود.

وی افزود: در برخی خطوط که پر مسافر است تاکسی ون اضافه می‌کنیم و برخی خطوط نیز که ضرورت نباشد حذف و تاکسی‌های آن به سایر خطوط اضافه خواهند شد.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: این طرح به مناسبت ایام پایانی سال که حجم مسافران تاکسی برای خرید شب عید بیشتر می‌شود اجرایی شده و تلاش داریم که میزان انتظار مسافران در برخی خطوط پر ازدحام را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح شاتل سرویس برای نخستین بار در ناوگان تاکسیرانی کشور گفت: این طرح در شهر تهران اجرایی و عملیاتی شده و مسافران با استفاده از هوش مصنوعی مراکز پرازدحام شناسایی و به مرکز کنترل اعلام و تاکسی به آن محل اعزام می‌شود و همچنین این طرح به لحاظ اقتصادی برای شهروندان ارزان‌تر است.

مالکی با اشاره به برقی سازی این ناوگان نیز اضافه کرد: طبق قراردادهای صورت گرفته با شرکت‌های چینی ۲۵ هزار دستگاه تاکسی برقی و ۱۰ هزار دستگاه ون وارد کشور می‌شود و در ناوگان حمل و نقل پایتخت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری ۶ هزار تاکسی در شهر تهران نوسازی شده است، افزود: تهران حدود ۸۰ هزار تاکسی پلاک تهران دارد که حدود ۶۱ هزار تاکسی دارای کارنامه فعال است که روزانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر را در سطح پایتخت جابه‌جا می‌کنند.

کد خبر: ۲۷۳٬۷۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha