۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
لغو پروازهای حج عمره ارتباطی به ما ندارد
ایران‌ایر:

لغو پروازهای حج عمره ارتباطی به ما ندارد

در حالی معاون سازمان حج و زیارت از لغو پروازهای حج به‌دلیل عدم صدور مجوز پروازها خبر داده که ایران‌ایر اعلام کرد: زمانی مجوز پرواز حج صادر می‌شود که تمام هماهنگی‌ها توسط سازمان حج انجام شده باشد.

به گزارش بازار، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت در خصوص عدم صدور مجوز پروازهای حج عمره از سوی عربستان اعلام کرد: «هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران‌ایر) از ابتدا تمام هماهنگی های لازم را برای انجام پروازهای عمره انجام داده است. عدم صدور مجوز ارتباطی با ایران ایر ندارد و مربوط به عدم صدور مجوز انجام حج عمره از سوی دولت عربستان است.

باید به این مسئله توجه شود، زمانی عربستان مجوز پروازهای حج را صادر می‌کند که قبل از آن سازمان حج و زیارت تمام هماهنگی‌های لازم برای انجام این فریضه الهی را انجام داده باشد. در واقع مجوز پروازهای حج مرحله آخر است که در صورت قطعی بودن هماهنگی‌ها توسط سازمان حج و زیارت با عربستان سعودی صادر می‌شود.»

غلامرضا رضایی معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت درباره آخرین وضعیت اعزام زائران عمره به سرزمین وحی گفته بود: صدور مجوز ورود هواپیماهای ایران ایر به عربستان با تأخیر مواجه شد و هنوز هم مشخص نیست که این مجوز چه زمانی صادر می‌شود بنابراین باتوجه به طولانی شدن این روند و برای‌اینکه بیش‌از این شرمنده متقاضیان نباشیم و ارزش پول آن‌ها کاهش پیدا نکند سازمان حج و زیارت تصمیم گرفت وجوه واریزی آن‌ها را به حسابشان بازگرداند.

وی افزود: به‌محض این‌که طرف سعودی مجوز ورود هواپیماهای ایران را صادر کند، روند ثبت‌نام عمره گزاران و تعیین کاروان آن‌ها مجدداً آغاز خواهد شد؛ طبیعتاً افرادی که ثبت‌نام کرده بودند در اولویت اعزام خواهند بود.

کد خبر: ۲۷۳٬۶۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha