۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷
ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی در کشور
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد

ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی در کشور

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با آیت الله نوری همدانی گفت: در دو سال گذشته و در دولت سیزدهم هر سال یک میلیون شغل ایجاد شده است.

به گزارش بازار، سید صولت مرتضوی ، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در دیدار با آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: در دو سال گذشته و در دولت سیزدهم هر سال یک میلیون شغل ایجاد شده که از این تعداد ۸۰۰ هزار نفر اشتغال خالص بوده است.

وی در تشریح اشتغال خالص گفت: ایجاد اشتغال خالص یعنی فراهم کردن موقعیت شغلی برای کسانی که پیشتر هیچ شغلی نداشته اند و جزو بازنشستگان نیز به حساب نمی‌آیند و در دو سال گذشته مجموعاً بیش از یک میلیون و ششصد هزار اشتغال خالص در کشور ایجاد شده است.

وی در ادامه به موضوع پوشش بیمه‌ای جامعه پرداخت و گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد از افراد جامعه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و این افراد با مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستانی تامین اجتماعی از خدمات کاملاً رایگان این مراکز بهره‌مند می‌شوند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به اقدامات دولت سیزدهم در گسترش چتر بیمه‌ای جامعه اشاره کرد و افزود: دولت برای رفع نگرانی مردم در خصوص هزینه‌های درمان برای نزدیک به ۱۰۰ درصد جامعه بیمه درمانی تعریف کرده است.

آیت الله نوری همدانی نیز در این دیدار خدمت به مردم را نوعی جهاد عنوان کرد و گفت: مسئولیت و مقام در نظام اسلامی وسیله‌ای برای امرار معاش نیست بلکه امانت الهی است که باید از آن به بهترین شکل برای خدمت رسانی به مردم بهره گرفت.

وی نابرابری میان مردم و بهره‌مندی عده‌ای خاص از رفاه و امکانات را یکی از جلوه‌های حکومت طاغوت در پیش از انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: امام خمینی برای برداشتن فقر، ظلم و جهل وارد عرصه شدند و امروز نیز مسئولان باید همان راه و مسیر را ادامه دهند.

کد خبر: ۲۷۳٬۶۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha