قانونگذاران اتحادیه اروپا درباره قوانین هوش مصنوعی به توافق رسیدند

قانونگذاران اتحادیه اروپا درباره قوانین هوش مصنوعی به توافق رسیدند

قانونگذاران در پارلمان اروپا پیش از رأی‌گیری در مجمع قانون‌گذاری، به توافقی موقت درباره قوانین هوش مصنوعی دست یافتند که راه را برای تصویب اولین قانون جهان درخصوص این فناوری هموار می‌کند.

به گزارش بازار،‌ هدف قانون هوش مصنوعی، تنظیم سازوکار محافظ برای فناوری مورد استفاده در طیف گسترده‌ای از صنایع، از بانکداری گرفته تا خودروها، محصولات الکترونیکی و خطوط هوایی و نیز اهداف امنیتی و پلیسی است.

این قوانین همچنین مدل‌های پایه یا هوش مصنوعی مولد را تنظیم‌گری خواهد کرد.

این مدل‌ها سیستم‌های هوش مصنوعی آموزش‌دیده بر روی مجموعه‌های بزرگ داده‌ها، با توانایی یادگیری از داده‌های جدید برای انجام کار هستند.

حساب کاربری یکی از دو کمیته پارلمان اروپا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «قانون هوش مصنوعی گامی رو به جلو برداشته است: نمایندگان پارلمان اروپا در کمیته‌های دادگستری و بازار واحد توافق موقت درباره قانون هوش مصنوعی را تأیید کرده‌اند که ایمنی را تضمین می‌کند و با حقوق اساسی مطابقت دارد».

کشورهای اتحادیه اروپا در اوایل ماه جاری میلادی بر سر قانون‌گذاری این محصولات به توافق رسیدند؛ با این حال غول‌های فناوری مراقب و نگران جمله بندی مبهم و کلی برخی از الزامات و تأثیر قانون بر نوآوری بودند.

کد خبر: ۲۷۳٬۴۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha