پیش‌نویس قانون کسب‌وکارهای اجتماعی تدوین می‌شود
با همکاری کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق ایران؛

پیش‌نویس قانون کسب‌وکارهای اجتماعی تدوین می‌شود

کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران با تشکیل کارگروه تدوین پیش‌نویس قانون کسب‌وکارهای اجتماعی، با مرکز پژوهش‌های مجلس برای تدوین این قانون، همکاری می‌کند.

به گزارش بازار، کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران در تدوین پیش‌نویس قانون کسب‌وکار اجتماعی با دفتر مطالعات اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس، همکاری می‌کند. در همین راستا در گام اول، گروه‌های اصلی ذی‌نفعان کلیدی اکوسیستم کسب‌وکارهای اجتماعی در کشور شناسایی شدند. سپس، از هر یک از این دسته‌ها، یک نماینده با سطح خبرگی و سابقه کار معتبر در آن دسته برای حضور در کارگروه متناظر تدوین پیش‌نویس قانون کسب‌وکارهای اجتماعی در کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران دعوت به همکاری شدند.

فعالیت این کارگروه در مقام مشورتی با دفتر مطالعات اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس بوده و در نهایت قرار است زیر نظر آن گزارشی برای انتشار در این حوزه از طرف کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران تدوین شود.

هفته گذشته، اولین جلسه کارگروه متناظر تدوین پیش‌نویس قانون کسب‌وکارهای اجتماعی در کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران برگزار شد. معماریان و یادگاری، راهبران گروه ذی‌نفع کسب‌وکارهای اجتماعی، عسگری، راهبر گروه ذی‌نفع مراکز علمی-دانشگاهی، آزاد، راهبرگروه ذی‌نفع نهادهای تسهیلگری و تأمین مالی کسب‌وکارهای اجتماعی، جعفری، راهبر گروه ذی‌نفع نهادها و ارگان‌های دولتی/ عمومی/ حکومتی در عرصه کسب‌وکارهای اجتماعی، طهماسبی و شهیاد، پژوهشگر و کارشناس متخصص همکار در حوزه کسب‌وکارهای اجتماعی، عزت‌آبادی، پژوهشگر ارشد دفتر مطالعات اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس و طاهره خارستانی، رئیس کمیته مسئولیت اجتماعی اتاق ایران و راهبر کارگروه، در این نشست حاضر بودند.

در ادامه علاوه بر تشکیل جلسات تخصصی در این کارگروه که حسب موضوع از سایر خبرگان و متخصصان مرتبط نیز دعوت به حضور خواهد شد؛ در هفته پایانی بهمن ماه و نیمه اول اسفند ماه ۱۴۰۲، هر یک از اعضای اصلی کارگروه یک یا دو جلسه با دعوت از فعالان و متخصصان در آن دسته ذی‌نفع اصلی برگزار خواهند کرد. بنابراین تلاش بر این است که در گفت‌وگوهایی هدفمند، شرایط فعلی فعالیت در حوزه کسب‌وکارهای اجتماعی، چالش‌ها و فرصت‌های توسعه آن تعیین شود.

کد خبر: ۲۷۳٬۱۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha