۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
شاغل شدن ۴۳ هزار و ۹۹۰ نفر با ثبت نام در کاریابی ها در سال ۱۴۰۱

شاغل شدن ۴۳ هزار و ۹۹۰ نفر با ثبت نام در کاریابی ها در سال ۱۴۰۱

تعداد کل جویندگان کارثبت نام شده در سال ۱۴۰۱ برابر با ۱۶۰۸۲۴ نفر می باشد که تعداد ۱۴۵۰۳۲ نفر در دفاتر کاریابی خصوصی ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۴۳۹۹۰نفر به کار گمارده شده اند.

به گزارش بازار، مطابق آمار ارائه شده در سالنامه آماری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال ۱۴۰۱ بر اساس برآوردهای به دست آمده در سال ۱۴۰۱، جمعیت کشور برابر ۸۴۷۰۰هزار نفر است که نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۰.۸درصد افزایش داشته است. از این تعداد۷۶.۳درصد در مناطق شهری و ۲۳.۷درصد در مناطق روستایی ساکن بوده اند.

در سال ۱۴۰۱، نرخ مشارکت اقتصادی در جمعیت ۱۵ساله وبیشتر حدود ۴۰.۹درصد می باشد که این شاخص در بین مردان و زنان به ترتیب ۶۸.۲درصد و در ۱۳.۶درصد است. همچنین نرخ بیکاری در جمعیت ۱۵ساله و بیشتر ۹.۰درصد می باشد که این شاخص در بین مردان و زنان به ترتیب ۷.۷درصد و ۱۵.۸درصد می باشد.

درسال۱۴۰۱، تعداد صدور روادید کار با حق کار مشخص برای اتباع بیگانه ماهر۴۰۵۵مورد و برای اتباع بیگانه غیرمشمول موافقت هیأت فنی اشتغال حدود ۶۷مورد می باشد و تعداد پروانه کار تمدید شده برای تبعه بیگانه ماهر ۵۵۲۵مورد و تبعه بیگانه غیرمشمول موافقت هیأت فنی اشتغال حدود ۹۵۲مورد بوده و تعداد ۳۸۷۰۵ کارت کار موقت صادر و ۲۱۶۲۹۴کارت کار موقت تمدید شده است.

درسال۱۴۰۱تعداد ۳۷۳۳۶نفر شاغل تبعه شاغل غیرمجازشناسایی شده که بیشترین آن مربوط به استان تهران با تعداد ۱۴۰۶۶نفر و کمترین آن به ترتیب مربوط به استان آذربایجان غربی با تعداد ۸نفر و استان ایلام با تعداد ۱۶نفر می باشند.

تعداد کل جویندگان کارثبت نام شده در سال۱۴۰۱ برابر با ۱۶۰۸۲۴نفر می باشد که تعداد ۱۴۵۰۳۲نفردر دفاتر کاریابی خصوصی ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۴۳۹۹۰نفر به کار گمارده شده اند و با بقی جویندگان کار به تعداد ۱۵۷۹۲نفر در مراکز خدمات اشتغال ثبت نام کرده اند

کد خبر: ۲۷۲٬۸۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha