۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
تراز تجاری ایران و کویت همیشه مثبت بوده است
مدیرکل دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت کشور:

تراز تجاری ایران و کویت همیشه مثبت بوده است

پیلتن، مدیرکل دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت کشور اظهار داشت: بخش عمده‌ای از میزان تبادلات ایران و کویت به حوزه صادراتی ما مربوط می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، فرزاد پیل‌تن گفت: حجم تجارت ایران با کویت در سال ۱۳۸۶ حدود ۵۰۰ میلیون دلار بود.

وی افزود: ایران در سال ۹۵ حدود ۱۶۶ میلیون دلار صادرات به کویت انجام داد و این میزان را در سال ۹۶ به حدود ۲۸۰ میلیون دلار رساند.

مدیرکل دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت کشور ادامه داد: ‌ایران در سال ۹۸ حدود ۱۹۱ میلیون دلار مبادلات تجاری را برا کویت تجربه کرده است.

وی با اشاره به این که تراز تجاری ایران و کویت همیشه مثبت بوده است، اظهار داشت: بخش عمده‌ای از میزان تبادلات ایران و کویت به حوزه صادراتی ما مربوط می‌شود.

فرزاد پیل‌تن با اشاره به واردات ایران از کویت، توضیح داد: محصولاتی مانند کائوچوی طبیعی و ماشین آلات و انواع جرثقیل‌ها و موتورهای پیستونی و انواع وسایل نقلیه سنگین برخی اوقات از کویت به داخل ایران وارد می‌شوند.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که واردات از کویت به معنی تامین کالا از این کشور نیست و بسیاری از کالاهای وارداتی از این کشور، ابتدا به کویت وارد می‌شوند و بعد به ایران می‌آیند.

مدیرکل دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت با اشاره به میزهای کشوری این سازمان، توضیح داد: میزهای جدید توسعه‌ای در کشور با رویکرد کالامحور و استان‌محور در دستور کار ما قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به این که کویت به دام زنده ایران علاقه دارد، اظهار داشت: کویت سبب علاقه‌ای که به دام زنده‌ی ایران دارد، حاضر است تا این محصول را به هر قیمتی وارد کند.

فرزاد پیل‌تن با بیان این که ما در سال گذشته ۲۴ میلیارد دلار به کشورهای همسایه صادرات داشته‌ایم، عنوان کرد: ما برنامه‌ریزی کردیم که در سالِ پیش رو میزان صادرات ایران به کشورهای همسایه را به دو برابر برسانیم.

کد خبر: ۲۷٬۲۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha