۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
۵۰۰ هزار قطعه زمین در طرح دهکده روستایی الحاق شد
در سراسر کشور؛

۵۰۰ هزار قطعه زمین در طرح دهکده روستایی الحاق شد

قزوین- وزیر راه و شهرسازی از اجرای طرح جدید دهکده روستایی در سراسر کشور خبر داد و گفت: ۵۰۰ هزار قطعه زمین به بافت هادی روستایی در سراسر ایران الحاق شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، مهرداد بذرپاش پیش از ظهر شنبه در حاشیه بازدید از روند ساخت سایت سه‌هزار و ۵۰۰ واحدی مسکن ملی در شهر جدید مهرگان اظهار کرد: قزوین در زمره ۲۷ منطقه دارای شهرک ساحلی کشور برگزیده شده و با اتصال قزوین به یکی از سواحل شمالی کشور، این استان با افزایش صنعت گردشگری و رونق اقتصادی همراه خواهد شد.

وی به وجود ۵۷ ناحیه منفصل جدید شهری در کشور اشاره کرد و گفت: نواحی منفصل شهری موجود در شورایعالی معماری و شهرسازی مصوب شده و در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد. در ضمن ساخت و توسعه شهرک‌های مسکونی کشور با هدف توسعه منطقه‌ای و بهره‌مندی اقشار مختلف از امکانات سکونتی انجام می‌شود.

رئیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با اشاره به اجرای طرح جدید دهکده روستایی اضافه کرد: در این طرح قرار است ۵۰۰ هزار قطعه زمین به بافت هادی روستایی کشور الحاق شود و به این ترتیب واگذاری زمین در روستاها در سال آینده شتاب می‌گیرد.

بذرپاش ادامه داد: از ابتدای آغاز طرح نهضت ملی مسکن تاکنون دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی به متقاضیان مسکن تحویل داده شده که از این میان برای ۶۰ هزار واحد مسکونی در استان قزوین هدف‌گذاری شده است.

کد خبر: ۲۷۲٬۶۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha