۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶
حدود یک میلیون مسکن بافت‌های ناکارآمد از ابتدای انقلاب نوسازی شد
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری:

حدود یک میلیون مسکن بافت‌های ناکارآمد از ابتدای انقلاب نوسازی شد

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: از ابتدای تشکیل شرکت تاکنون ۳۸۵۸ پروژه زیربنایی و روبنایی در سکونتگاه‌های غیررسمی و ۳۹۰۰ هزار کیلومتر طول از معابر خاکی در محلات هدف بازآفرینی شهری آسفالت شده است.

به گزارش بازار، با حضور محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل‌، اعضای هیات مدیره‌، معاونین، مدیران و کارشناسان شرکت بازآفرینی شهری ایران مراسم گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب برگزار شد.

محمد آئینی معاون وزیر و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در این مراسم با بیان اینکه از آرمان‌های انقلاب، رفع تبعیض‌های ناروا در کشور است، اظهار کرد: ایجاد امکانات عادلانه و رفع تبعیض ناروا در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی از آرمان‌های مهم انقلاب به شمار می‌آید.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینی در کشور با کمبودها و محرومیت‌های نظیر امکانات بهداشتی، آموزشی، ورزشی، انتظامی، فضای سبز و غیره روبرو هستند و این وظیفه ما در شرکت بازآفرینی شهری ایران است در یک اقدام مشترک با سایر دستگاه ‍‌های ذیربط، سرانه‌های خدمات محلات ناکارآمد را به سطح متوسط سرانه‌های همان شهر برسانیم.

آیینی با بیان اینکه با تلاش و پیگیری باید بدمسکنی در کشور کاهش پیدا کند، توضیح داد: در حال حاضر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مسکن ناپایدار و لرزان در محلات هدف و مصوب بازآفرینی شهری شناسایی شده است که باید نوسازی این بناها سرعت بیشتری به خود بگیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون در حدود یک میلیون واحد مسکن بافت‌های نوسازی شده است، اظهار کرد: با همت و تلاش شرکت بازآفرینی شهری ایران از ابتدای تشکیل شرکت که خود مولود انقلاب اسلامی ایران تاکنون ۱۸۱۵ پروژه زیربنایی و روبنایی و با مشارکت سایر دستگاه ذیربط، ۳۸۵۸ پروژه زیربنایی و روبنایی در سکونتگاه‌های غیررسمی و همچنین ۳۹۰۰ هزار کیلومتر طول از معابر خاکی در محلات هدف بازآفرینی شهری آسفالت شده است.

گفتنی است این مراسم با همت مرکز مقاومت بسیج ایثار و نوسازی شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد.همچنین در ابتدای این نشست، قنبریان نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول ا... (ص) در سخنانی به مهمترین دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین لزوم مشارکت مردم در انتخابات آتی در کشور پرداخت.

کد خبر: ۲۷۲٬۵۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha