۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
اجرای ۲ سد مهم در دشتستان/ آرزوی چند دهه‌ای مردم دهرود و خلیفه‌ای برآورده شد
برای مقابله با کم‌آبی؛

اجرای ۲ سد مهم در دشتستان/ آرزوی چند دهه‌ای مردم دهرود و خلیفه‌ای برآورده شد

بوشهر- استاندار بوشهر از اجرای دو سد مهم در دشتستان برای مقابله با کم‌آبی خبر داد و گفت: با اجرای سد دهرود و سد عنبری، آرزوی چند دهه‌ای مردم دهرود و خلیفه‌ای برآورده می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد محمدی‌زاده پیش از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به خشکسالی های اخیر و مشکلات ناشی از کم‌آبی، دولت سیزدهم برای تامین آب شرب و آب کشاورزی استان، تاسیس آب شیرین کن و سدسازی را به صورت جهادی در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: با پیگیری ها و اقدامات موثر صورت گرفته، بزودی عملیات اجرایی سد دهرود و سد عنبری در دشتستان آغاز خواهد شد.

استاندار بوشهر ادامه داد: سد دهرود در دشتستان در دهه فجر امسال کلنگ زنی می‌شود که برای اجرای این طرح بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

وی تصریح کرد: سد دهرود یکی از پروژه‌های مصوب سفر ریاست جمهوری است که در یکی از مناطق متأثر از خشکسالی و افت سطح آب‌های زیر زمینی احداث خواهد شد.

استاندار بوشهر گفت: سد دهرود با حجم مخزن ۱۰.۵ میلیون مترمکعب، به منظور کاهش فشار بر سفره‌های آب زیرزمینی، بهبود شرایط کشاورزی به ویژه گلخانه‌ها و تأمین بخشی از آب شرب منطقه آماده اجرا است.

محمدی زاده از آغاز عملیات اجرایی سد عنبری تا دو ماه آینده خبر داد و افزود: این سد به منظور کنترل سیلاب‌های مخرب کوهستان‌های بالادست شبانکاره و کاهش خسارات ناشی از سیلاب‌ها در اراضی مسکونی و کشاورزی مناطق پیرامونی خود احداث خواهد شد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: این سد با حجم مخزن ۵.۳ میلیون مترمکعب، علاوه بر کنترل سیلاب‌های مخرب، آبی پایدار و قابل استفاده در بخش کشاورزی در شبانکاره را تامین می کند.

محمدی زاده بیان کرد: انتظار چندین دهه مردم خلیفه‌ای، شلدون و باغی در منطقه شبانکاره محقق می شود و چندین هزار هکتار از اراضی منطقه با سد عنبری سیراب خواهد شد.

کد خبر: ۲۷۲٬۵۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha