۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹
بحران بدهی طی ۱۰ سال آینده در جهان
در CNBC آمریکا مطرح شد؛

بحران بدهی طی ۱۰ سال آینده در جهان

اقتصاددان شهیر آمریکایی به CNBC گفت: پیش‌بینی می‌کنم که ۱۰ سال آینده دهه بدهی خواهد بود.

به گزارش بازار، «آرتور لفر» اقتصاددان هشدار داد که جهان در حال نظاره به بحران بدهی است که ۱۰ سال آینده را در برمی‌گیرد و پایان خوبی نخواهد داشت. بدهی جهانی در سپتامبر گذشته به رکورد ۳۰۷/۴ تریلیون دلار رسید.

شبکه CNBC آمریکا نوشت: کشورهای پردرآمد و بازارهای نوظهور هر دو شاهد افزایش قابل توجهی در انبوه بدهی‌های خود بوده‌اند که نسبت به یک دهه قبل ۱۰۰ تریلیون دلار افزایش یافته است.

«آرتور لفر» به CNBC گفت: من پیش‌بینی می‌کنم که ۱۰ سال آینده دهه بدهی خواهد بود. بدهی در سطح جهانی رو به وخامت است و پایان خوبی نخواهد داشت.

تخمین زده می‌شود که حدود ۱۰۰ کشور برای پرداخت بدهی مجبور خواهند شد که هزینه زیرساخت‌های اجتماعی ضروری خود نظیر بهداشت، آموزش و حمایت اجتماعی را کاهش دهند. لفر گفت: «انتظار دارم برخی از کشورهای بزرگتر که به مشکلات بدهی خود رسیدگی نمی‌کنند، با مرگ مالی آهسته‌ از بین بروند.» این اقتصاددان در ادامه به CNBC گفت: احتمال دارد برخی از اقتصادهای نوظهور به کلی ورشکست شوند.

بازارهایی نظیر آمریکا، انگلیس، ژاپن و فرانسه مسئول بیش از ۸۰% از انباشت بدهی نیمه اول سال گذشته بودند.

این اقتصاددان در ادامه مصاحبه خود با CNBC هشدار داد که بازپرداخت بدهی‌ها با ادامه روند پیری جمعیت در کشورهای توسعه یافته و کمیاب شدن کارگران مشکل‌تر خواهد شد. این اقتصاددادن در آخر گفت که دو راه برای حل معضل بدهی وجود دارد: افزایش مالیات یا رشد اقتصاد سریعتر از انباشت بدهی.

کد خبر: ۲۷۲٬۴۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha