برای افزایش کیفیت و سرعت اینترنت از اپراتورها تعهد گرفتیم
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

برای افزایش کیفیت و سرعت اینترنت از اپراتورها تعهد گرفتیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای نخستین بار از اپراتورها تعهد گرفتیم که افزایش تعرفه در مقابل افزایش کیفیت باشد.

به گزارش بازار، عیسی زارع‌پور امروز (چهارشنبه) در آیین بهره‌برداری طرح‌های شرکت مخابرات ایران افزود: روزی ارتباطات فقط برای کسب اطلاع بود، اما امروز زندگی روزمره مردم به فناوری وابسته شده است. بسیار خوشحالیم که بسیاری از این نیازها از طریق سکوهایی که توسط نخبگان همین خاک توسعه داده شده است، رفع می‌شود.

وی تاکید کرد: در آینده با وجود فناوری‌هایی مانند کلان داده و هوش مصنوعی، همه زندگی بشر دچار تحول می‌شود. در چنین شرایطی کار حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بسیار سخت است که بتوانیم متناسب با روز پیش برویم.

زارع‌پور ادامه‌داد: در ۲ سال اخیر اتفاقات خوبی در حوزه ارتباطات رخ داده است، رییس دولت به این حوزه باور دارد. برای نخستین بار در لایحه بودجه یک تبصره مستقل داشتیم. این اتفاق بزرگی است و سنگ بنای تحولات آینده به حساب می‌آید.

وزیر ارتباطات اضافه‌کرد: دولت مکلف شده سالیانه ۵۰۰ هزار نیروی ماهر را تربیت کند. درباره هوش مصنوعی و دولت هوشمند نیز تکالیفی مشخص شده است که همه اینها باعث توسعه فناوری در زندگی مردم می‌شود. دولت هوشمند یک انقلاب در نظام اداری کشور است.

وی خاطرنشان‌کرد: همه این اتفاقات نیازمند یک زیرساخت پرسرعت و با کیفیت است که در برنامه هفتم توسعه بندهای بسیار خوبی به آن اختصاص یافته است. یکی از آن بندها توسعه فیبرنوری منازل و کسب و کارها استف به طوری که تکلیف شده که تا پایان برنامه هفتم توسعه باید همه ساختمان‌ها در شهرها به فیبرنوری متصل شوند.

زارع‌پور تاکید کرد: اکنون حدود ۷۰۰ هزار مشترک فیبرنوری در کشور فعال است و بیش از ۶ میلیون پوشش ایجاد شده است. باید کارها را طوری برنامه‌ریزی کنیم که در راستای تحقق‌بخشی به اهداف خود پیش برویم.

وی خاطرنشان کرد: در یک اقدام بسیار عملیاتی، در قانون آورده‌ایم که شهرداری‌ها در مدت ۱۴ روز مجوز حفاری صادر کنند تا پروژه فیبرنوری به سرعت پیش برود.

این مقام مسوول درباره وضع موجود زیرساخت‌ها ارتباطی کشور، گفت: اکنون وضعیت رضایتبخشی نداریم و زیرساخت‌ها توسعه خوبی پیدا نکرده است. اینکه مقصر چه کسانی بوده‌اند را کنار بگذاریم و به این نکته توجه کنیم که در رتبه‌بندی‌های جهان در اینترنت ثابت در رده‌های پایین‌ قرار داریم، این شایسته مردم عزیز ما نیست.

کد خبر: ۲۷۲٬۳۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha