۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
فروش بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان محصولات دانش‌بنیان کشاورزی
رییس پارک ملی علم و فناوری کشاورزی اعلام کرد

فروش بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان محصولات دانش‌بنیان کشاورزی

۱۰۰ میلیارد تومان محصول توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور مستقر در پارک ملی علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی تاکنون در بازار به فروش رسیده است.

به گزارش بازار، محسن جهانشاهی رییس پارک ملی علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی در هفتمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی ضمن بیان این مطلب افزود: تاکنون محصولات جدید مختلفی توسط مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور کشاورزی و منابع طبیعی در حوزه‌هایی همچون واکسن و دارو، دام و طیور، باغبانی، بذر، کیت‌های تشخیصی، سم و کود، آب و هوشمندسازی تولید شده است.

جهانشاهی گفت: تجاری‌سازی محصولات و به بلوغ رساندن فناوری‌ها، بازرگانی، فروش و اخذ برخی مجوزهای تولید برای هسته‌های فناوری، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان کشاورزی توسط این پارک صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: تاکنون حمایت‌های مختلفی از هسته‌ها و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در پارک ملی علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی و مرکز رشد و دهکده‌های زیرمجموعه آن صورت گرفته، اما حمایت‌های اصلی ما از سال ۱۴۰۳ براساس قوانین، مقررات، شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل ابلاغی وزارت عتف در قالب صدور ضمانت‌های فناوری و واگذاری اراضی و ارائه دیگر تسهیلات برای فعالیت آغاز می‌شود.

رییس پارک ملی علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی اظهار داشت: طبق دستورالعمل وزارت عتف، پارک‌های علم و فناوری می‌توانند از یک سال تا ۵۰ سال اراضی قابل واگذاری را در اختیار هسته‌ها و شرکت‌های فناوری و دانش‌بنیان واجد شرایط قرار دهند، ضمن این که واگذاری بیش از ۵۰ سال و تا ۹۹ سال نیز با مصوبات هیات امنای پارک‌ها قابل انجام است.

وی تاکید کرد: واگذاری اراضی فقط براساس استانداردها، سطح فناوری و نیازها انجام می‌شود.

جهانشاهی ادامه داد: ۱۲۰ هکتار از اراضی ذیل سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) در محمدشهر کرج برای واگذاری به شرکت‌ها و هسته‌های فناور در قالب سنترال پارک ملی علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی در نظر گرفته شده است.

وی در همین حال افزود: تاکنون ۵۵۰ هکتار از اراضی سازمان تات در ۱۲ استان که به شکل‌های مختلف در زیرمجموعه این پارک قرار گرفته‌اند به ۱۰ دهکده فناوری و نوآوری واگذار شده است.

رییس پارک ملی علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی توضیح داد: شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری کشاورزی، برای فعالیت‌های خود در حوزه‌های مختلف به زمین برای گلخانه، استخر و مزارع نیاز دارند.

وی با بیان این که این پارک در حال حاضر در مرحله شناسایی، جذب و پذیرش هسته‌ها و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی است، گفت: این پارک میزبان هسته‌های فناور، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیانی است که در حوزه‌های کشاورزی، منابع طبیعی و امنیت غذایی به طور مستقیم و غیرمستقیم فعالیت می‌کنند.

جهانشاهی اذعان داشت: از سال گذشته تاکنون برای ۱۰ دهکده فناوری و نوآوری مجوز از مراجع ذی‌ربط دریافت کرده‌ایم و مستندات ۵ دهکده فناوری دیگر نیز در حال ارزیابی است و همچنین صدور مجوز دو دهکده تمام خصوصی فناوری و نوآوری نیز به مراحل پایانی رسیده است.

کد خبر: ۲۷۲٬۲۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha