۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
امنیت عبور کشتی‌های غیرمرتبط با اسرائیل را تضمین کرده‌ایم
یمن:

امنیت عبور کشتی‌های غیرمرتبط با اسرائیل را تضمین کرده‌ایم

مقامات یمنی با اعلام عبور بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ کشتی از دریای سرخ در مدت اخیر تاکید کردند.

به گزارش بازار، «ما ابلاغیه‌ای رسمی به شرکت‌های جهانی تقدیم و در آن امنیت دریانوردی در دو دریای سرخ و عرب را تضمین کردیم»، این را وزیر حمل و نقل یمن امروز سه شنبه بیان داشت.

نیروهای مسلح یمن به دنبال تشدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از اواخرآبان ماه به هیچ کشتی مرتبط با این رژیم و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها فلسطین اشغالی است، اجازه عبور از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نداده‌اند.

عبدالوهاب الدره، وزیر حمل و نقل دولت نجات ملی یمن در گفتگو با المیادین تاکید کرد: ما به شرکت‌های حهانی درباره امنیت دریانوردی در دریاهای سرخ و عرب اطمینان خاطر می‌دهیم.

وی افزود: کشتی‌های مورد هدف، کشتی‌های رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند.

وزیر یمنی تاکید کرد: ما ابلاغیه‌ای رسمی به شرکت‌های جهانی تقدیم و در آن امنیت دریانوردی در دو دریای سرخ و عرب را تضمین کردیم.

الدره افزود: ما از شرکت‌های جهانی خواستیم به هشدارها و در خواست‌ها برای عبور نکردن از دریای سرخ اعتنا نکرده و پاسخ ندهند.

امنیت دریای سرخ به کشورهای حاشیه آن مربوط است
محمد قحیم، استاندار الحدیده یمن نیز در گفتگو با المیادین تاکید کرد: یمن پیروز خواهد شد، زیرا برای دفاع از ملت فلسطین یک مساله انسانی را دنبال می‌کند.

الحدیده از جمله استان‌های بندری یمن در ساحل دریای سرخ است که نیروهای مسلح یمن از آنجا عملیات‌های نظامی علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را انجام می‌دهند و ائتلاف آمریکایی-انگلیسی در حملات مدت اخیر خود به یمن به بهانه متوقف کردن تهدیدها علیه کشتی‌ها این استان را نیز بارها هدف گرفته است.

وی افزود: اگر آمریکا و انگلیس، غرب، جهان و ائتلاف ناتو و همه امکانات نظامی را که با آن تهدید می‌کنند به میدان بیاورند، نمی‌توانند یمن را از حمایت از ملت فلسطین بازدارند. ما کشور مستقلی هستیم که هیچ دیکته‌ای را نمی‌پذیرد.

این مسئول یمنی تاکید کرد: کشورهای حاشیه دریای سرخ با حمایت از دریانوردی در این منطقه مرتبط هستند نه کسانی که از ۹ هزار کیومتر آن طرف‌تر به استان الحدیده آمدند (اشاره به ائتلاف آمریکایی) آمریکا در برابر یمن شکست خواهد خورد.

قحیم با بیان اینکه آمریکا قبل از حوادث هفتم اکتبر هم دریای سرخ را با ناوهای خود، نظامی کرده بود، گفت: واشنگتن به دنبال امنیت جهان نیست بلکه به دنبال امنیت اسرائیل است.

قحیم گفت: ما به کشورهای جهان درباره عبور امن کشتی‌هایشان در دریای سرخ به استثنای کشتی‌های اسرائیلی و مرتبط با این رژیم اطمینان خاطر می‌دهیم.

استاندار الحدیده گفت: بر اساس آمارهایی که در اختیار داریم در این مدت بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ کشتی به طور طبیعی از دریای سرخ عبور کردند، غیر از کشتی‌های اسرائیلی، زیرا ما در مرحله جنگی هستیم.

مرکز تجارت دریایی انگلستان (UKMTO) امروز سه شنبه نیز وقوع حادثه‌ای در دریای سرخ در حدود ۵۷ مایل دریایی غرب بندر حدیده در یمن خبر داد. شرکت امنیت دریایی امبری انگلیس نیز گفت که یک کشتی باری انگلیسی مورد اصابت یک پهپاد قرار گرفته است.

شماری از شرکت‌های حمل و نقل دریایی بین المللی از زمان بروز تنش در دریای سرخ با تغییر مسیر از دریای سرخ مسافت طولانی‌تر جنوب آفریقا و عبور از دماغه امید نیک را انتخاب کرده‌اند.

کد خبر: ۲۷۲٬۱۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha